6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    bigbnl

Imac 2009 zwart

Beste,

laatste tijd gaat mijn scherm ineens op zwart, de programma’s blijven door draaien op de achtergrond.

rare is dat ik het scherm wel kan gebruiken voor mijn Macbook, maar als ik weer switch naar gebruik voor de imac, gaat het op zwart.

Soms gaat het scherm weer actief om vervolgens weer op zwart te gaan.

Ik heb alle vormen van reset en herinstallaties al geprobeerd, helaas niet tot het gewenste resultaat.

Bijdrager
    Moriarty

Schijn eens met een LED-lampje in de display, zie je dan op de achtergrond wel het bureaublad – want dan heb je een issue met je backlight.

Bijdrager
    MacMiep

Dus de MacBook kan de iMac als tweede scherm gebruiken? Zou het zo zijn dat de MacBook geen enkel gebruik maakt van de videokaart van de iMac en zelf het scherm aanstuurt. Weet niet hoe dat technisch precies zit. Maar dan zou je iMac’s videokaart dus keduuk kunnen zijn…

Moderator
    Night

Of een slecht contact in de aansluiting van de kabel, waardoor de iMac denkt dat er nog steeds een MacBook is aangesloten.

Bijdrager
    bigbnl

<p class=”cite”>Night op 13 november 2018 om 20:18</p>
    Of een slecht contact in de aansluiting van de kabel, waardoor de iMac denkt dat er nog steeds een MacBook is aangesloten.

dacht ik ook eerst maar ook na reinigen en niet aansluiten van de macbook komt het voor….

Backlight heb ik inderdaad al meer over gelezen en lijkt me het meest aannemelijk, echter heeft de imac nu al meer dan een dag geen zwart scherm mee laten zien……..wonderbaarlijk genezen…vast niet.;-)

Bijdrager
    bigbnl

<p class=”cite”>Moriarty op 13 november 2018 om 14:11</p>
    Schijn eens met een LED-lampje in de display, zie je dan op de achtergrond wel het bureaublad – want dan heb je een issue met je backlight.

dit is inderdaad het probleem……

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.