6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    maxtje

iMac 2009 schaakbord / lijnen op scherm

Beste,

Mijn iMac (model uit 2009) heeft het zopas begeven…
    Ik was rustig naar muziek aan het luisteren en op safari wat aan het rondsurfen toen plots mijn scherm vastliep.
    Ik draaide dus niets zwaar en kreeg een dambord op m’n scherm, toen ik hel weer uit en aan deed kwamer er verticale lijnen op het scherm.
    Voorbij het ladingscherm met apple logo geraak ik ook niet meer.
    Voordien was alles 100% perfect er mee, dus echt zeer onverwachts en heb dus niet in de laatste maand een back up genomen. Ben dus wel nog redelijk veel kwijt.

Nu heb ik 2 vragen,
    1) is dit goedkoop (mss door mijzelf) te vermaken?
    2) zoniet, ik ga morgen achter een macbook pro , kan ik makkelijk (mss via sata naar usb-c) mijn gegeven van mijn iMac overzetten?

Alvast bedankt !

Bijdrager
    TheBigZ

Dat ziet er niet best uit, ben ik bang. Grafische kaart of logic board probleem. Reparatie kan dure grap worden.

Bijdrager
    RollingS

dit heb ik ook gehad de videokaart stuk. heb hem toen van apple terug gehad was een foutje van apple die videokaarten medio 2011. zal het niet weten wat het kost

Bijdrager
    mackerjack

als het alleen de videokaart is zijn je gegevens op de schijf nog intact.
    je kunt de computer opstarten met de T-toets ingedrukt en via een kabeltje met een andere mac verbinden, dan werkt het als een externe schijf.

Bijdrager
    Hyrax

Zoals eerder aangegeven gaat het hier waarschijnlijk om een defecte GPU. Helaas is dit model vintage bij Apple, maar wellicht zijn er reparstiebedrijfjes die er nog wat mee kunnen.

Bijdrager
    maxtje

Heb nieuwe mac gekocht en heb alle gegevens kunnen overzetten, wat een opluchting!
    En deze ja, die vliegt waarschijnlijk gewoon op de zolder.. Zou ik hier een monitor van kunnen maken?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.