5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Floris

iMac 2009 grafische problemen?

Ik heb een (kapotte) iMac van vrienden gekregen om te repareren.

Zie hier het probleem:

En ja, je ziet het goed. Dit is een screenshot. Het gekke is dus dat dit in het systeem zit(?)

Ik heb ook een schone installatie gedaan van 10.8.5, 10.9.5, 10.10.5, en 10.11.6, maar bij het setup-scherm kwam ik steeds niet verder doordat er geen knoppen waren, maar alleen het stuk VoiceOver tekst (en het venster als je cmd + F5 intoetste).

Hierdoor kon ik dus ook niks installeren op de Harde schijf. Toen heb ik via een externe harde schijf 10.11.6 geïnstalleerd. Ik wou de setup afmaken op de iMac, maar dat lukte dus niet, want er waren geen knoppen. Toen vervolgens de iMac uitgezet, en de harde schijf opgestart via de Macbook, en ik was zo klaar met de setup.

Ik wist niet zo goed of ik dit in Hardware/Software moest zetten, dus als dit incorrect is, laat mij dit aub weten!

Inactief
    Anoniem

Hoe dan ook de videokaart! redelijk bekend probleem bij dit model.
    Ze zijn wel te repareren maar dat kan bij sommige partijen redelijk prijzig zijn.

Waar kom je vandaan?

Bijdrager
    bassbug

Is misschien een end weg maar ik zou het bij Apple winkel vragen naar een diagnose en bij Apple zelf laten repareren.
    Kosten zijn betaalbaar en je weet zeker dat er originele Apple producten en mensen eraan werken.

Heb ik ook gedaan met mijn 2007 iMac:

iMac wil niet opstarten => gekke strepen en flikkerende kleuren (opgelost)

Inactief
    Anoniem

Dit is een vintage machine, dus apple levert er geen ondersteuning meer op!

Bijdrager
    Soulshaker
    bassbug op 22 augustus 2016

Is misschien een end weg maar ik zou het bij Apple winkel vragen naar een diagnose en bij Apple zelf laten repareren.
    Kosten zijn betaalbaar en je weet zeker dat er originele Apple producten en mensen eraan werken.

Heb ik ook gedaan met mijn 2007 iMac:
    http://www.onemorething.nl/community/topic/imac-wil-niet-opstarten-gekke-strepen-en-flikkerende-kleuren/

Die machine is al dik 7 jaar oud , daar investeer je beter niet meer in.
    Afschrijven en verkopen als onderdelen (nog wel een 100 a 200 euro waard) en vervangen zou ik eerder aanraden.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.