8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    bartelomeos

imac 2008 start niet meer op

Mijn imac – 20 inch, begin 2008, 2,66 GHz Intel Core 2 Duo, 4 GB 800 MHz DDR2 SDRAM – liep tijdens normaal gebruik plotseling vast; beeld bleef stilstaan en reageerde op geen enkele toetscombinatie. Handmatig uitgezet en start daarna niet meer op. Apple logo komt wel in beeld en ook het opstartgeluid klinkt. Gisteravond gelukkig TimeMachine nog laten draaien:) Geheel draait op Mavericks. Wat zou er aan de hand kunnen zijn en hoe krijg ik hem weer aan de praat?

Bijdrager
    SunKeeper

Mogelijk (met de nadruk op mogelijk) is het de harde schijf. Is er iets te horen als je je oor op de behuizing legt nadat je de Mac aan hebt gezet? (tikkend geluid)

De laatste tijd niets opvallends gemerkt?

Bijdrager
    bartelomeos

Nee, niets vreemds te horen, harde schijf maakt normale geluiden, af en toe gaat hij snel draaien. Na een tijdje verdwijnt het blauwe scherm met Apple logo en wordt het scherm zwart, het muispijltje is dan wel te zien. Behalve dat het niet meer de nieuwste mac is, en dus trager is geworden, de laatste tijd geen andere opvallendheden.

Bijdrager
    Geedee
    Bijdrager
    bartelomeos

Bedankt, ik ga er mee aan de slag. Ik zal laten weten of het wel of niet gelukt is.

Bijdrager
    bartelomeos

Deels gelukt. Opstarten in de veilige modus lukt maar beeld is erg schokkerig, het scherm ververst zichzelf steeds zeg maar. Film of geluid afspelen doet hij niet, mail ophalen wel. Opstarten in normale modus lukt nog steeds niet, blijft dan hangen op het blauwe scherm met apple logo. Wat nu zei Pichegru.

Bijdrager
    e.abrahamse

Misschien heeft het te maken met je videokaart.

Bijdrager
    DucoBorn

Ik heb PRECIES hetzelfde probleem met mijn macbook 2008. Bij mij was het een van de twee geheugensloten. Misschien kun je dat proberen

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.