7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    matthijs078

iMac 2008 nieuw RAM

Goedenavond,

Ik heb een ’20 iMac (2,66 ghz core-2-duo) uit 2008 waar standaard 2 x 1 gb RAM in zat. Ik wilde deze upgraden naar 2 x 2 gb RAM. Ik heb de oude eruit gehaald en de 2 nieuwe in de slots gedaan, maar strand op het volgende:

– Als ze er allebei inzitten, start de mac niet op en geeft telkens 3 piepjes bij het opstarten (als ik option + command + P + R in hou.

– Als ik 1 x 2 gb (nieuw) en 1 x 1 gb (oud) erin stop, werkt het.

– Als ik 1 x 2 gb (nieuw) en de andere leeg laat, werkt het ook en heb ik enkel 2 gb.

Waar kan dit denken jullie aan liggen?

Groet,

Matthijs

Bijdrager
    GoeieDag

Stuur beide reepjes terug en koop andere latjes.

Three successive tones, then a five-second pause (repeating): RAM doesn’t pass a data integrity check. If you recently replaced or upgraded your computer’s RAM, check to see if it was installed properly. If the issue continues, contact Apple Support. (Klik)

Moderator
    Night

Jouw iMac moet 4GB (en officieus zelfs 6GB) aan RAM kunnen aansturen.

Drie piepjes betekend desalniettemin dat er een geheugenprobleem is.

1) Heb je wel PC2-6400 DDR2 geheugen gebruikt?

2) Van welk merk zijn de 2GB bankjes?

3) Lukt je wisseltruc ook met het andere 2GB bankje? Wellicht is 1 van de 2 2GB bankjes niet goed.

Bijdrager
    matthijs078

Het zijn Micron bankjes. Ik ben eruit: 1 van de 2 werkt niet… maar een nieuwe bestellen dan. Bedankt voor de hulp.

edit: maakt het uit welk merk ik bestel? Moet het per se ook van micron zijn of maakt dat niet uit?

Bijdrager
    GoeieDag

Mijn (beperkte) ervaring is: als het werkt, dan werkt het ook voor altijd. Elke merk en prijsniveau heeft soms met kapotte chips te maken.

Bijdrager
    Nitro

Bij de buren is iemand wat “ouder” geheugen aan het aanbieden. Misschien zit daar nog iets voor je bij?

Bijdrager
    matthijs078

Nieuw geheugen is binnen en werkt nu perfect. Allen bedankt. 1 was er dus defect en draait op 4 gb nu.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.