14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    brouw139

Imac 2008 als extern beeldscherm voor macmini 2018

Ha, mijn zwager heeft een imac 27 inch (late2008) en wil die als extern scherm gebruiken voor een nog te kopen macmini 2018 (want scherm van imac is nog fantasties

De imac schijn je met de firewire als scherm te kunnen koppelen aan een ander apparaat met firewire (dus de mini in target modus en dan de imac laten opstarten van de schijf van de mini)

De mini heeft usbc

Wat voor kabel(s) moet hij dan hebben. En werk dat dan goed?
    En raden jullie deze optie aan?
    Of zijn er andere toptips?

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 maand, 1 week geleden door brouw139.
    Bijdrager
    McPim

Helaas, die is te oud daarvoor.

Bijdrager
    Dorkiban

Ik denk dat je hier 2 dingen door elkaar gooit:

Het delen van de opstartschijf van de mac mini met een imac gaat inderdaad via een kabeltje tussen beiden (was vroeger Firewire, meer recentelijk is dat USB). Je kunt dan inderdaad opstarten van de schijf van de mac mini, maar je maakt volledig gebruik van de imac, incl. processor, grafische kaart en geheugen. Oude hap dus en de mac mini is dan alleen maar een (langzame) schijf.

Het andere is de Target DIsplay mode. Op deze wijze gebruikt je de imac als monitor voor de mac mini, en hier gebruik je verder geheel de mac mini. Van de imac wordt buiten het scherm niets anders aangesproken.

Uit de tekst lijkt dat je vooral het laatste zoekt. Helaas heb ik gevonden dat deze stand pas werkt vanaf imac late 2009. Dat gaat dus niet lukken.

https://www.lifewire.com/use-imac-as-monitor-with-target-display-mode-2260906

Bijdrager
    McPim

Dat andere heet ‘doelschijfmodus‘ inderdaad, ik begreep uit de titel dat dat niet de bedoeling was.

Bijdrager
    brouw139

Ha Dorkiban, ik kan gek genoeg niet je tekst citeren, dus reageer over zo.
    Ja! Ik bedoel de tweede optie. Het scherm van de imac gebruiken voor de mieuwe macmini uit 2018!
    Ah, late 2009… ik las ergens ooit, dat het wel zou kunnen, maar dit ziet er inderdaad uit alsof het niet kan. Dank

Bijdrager
    McPim

Volgens mij schreef ik toch geen Chinees in de eerste reactie en was het linkje dat ook niet, maar maakt niet uit hoor ๐Ÿ˜‰๐Ÿ‘๐Ÿป.

Bijdrager
    TheBigZ

brouw139 op 14 december 2019 om 11:45

Of zijn er andere toptips?

Alternatief is een 27โ€ monitor. (Het is een link dus wel even zelf klikken.;-) )

Bijdrager
    TheBigZ

McPim op 14 december 2019 om 12:53

Volgens mij schreef ik toch geen Chinees in de eerste reactie en was het linkje dat ook niet, ….

Ervaringsfeit: een gedeelte van de vraagstellers klikt niet op linkjes die je vermeldt.

Bijdrager
    McPim

Ja, dat is me inderdaad al vaker opgevallen.. Bijzonder.

Bijdrager
    McPim

Ik zou zelf ook voor een nieuw 27” scherm kiezen maar er is nog een heel ander alternatief: ‘Luna Display’, een kleine dongle waarmee je een ander device tot 2e scherm maakt. Als je daar meer over wil weten moet je even op dit linkje klikken โฌ‡๏ธ:

https://lunadisplay.com/pages/meet-mac-to-mac-mode

Bijdrager
    brouw139

Ha Mcpim
    Ik zag je link hoor. inderdaad niets Chinees bij.
    Reageerde (niet helemaal begrijpelijkerwijs) op een bericht onder het jouwe. Sorry daarvoor.
    En de strekking is duidelijk… het kan niet.
    Jammer

Bijdrager
    brouw139

En dat Luna ziet er interessant uit McPim!

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand, 1 week geleden door brouw139.
    Bijdrager
    McPim

brouw139 op 14 december 2019 om 14:51
    Ik zag je link hoor.

๐Ÿ‘๐Ÿป๐Ÿ˜‰. Schijnt goed en snel (zonder ‘lag’) te werken dat Luna dingetje lees ik in recensies, de Mac-to-Mac optie is sinds kort toegevoegd. Die werkt ook op oudere Mac’s als target maar geen idee of het dan ook vlot en zonder vertraging werkt.

Bijdrager
    FloorvN

houd er wel rekening mee dat ze voor Luna een mac van 2012 of nieuwe zeer aanbevelen !

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.