12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    billw

iMac 2008 24" geeft licht!

Hallo OMT’ers,

Sinds enkele dagen geeft mijn iMac uit 2008 licht, dat houdt in als ie op stand-by of helemaal uit is dat er licht uit de onderkant komt, via de rooster van het geheugen. Dit is me echter nooit erder opgevallen. Heeft er iemand evt een idee van dit zou kunnen zijn? Als ik de stekker uit trek is het naturlijk weg/uit.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Grtz.

Bijdrager
    AppleStef

Kheb het ook al eens gezien (bij 27inch).

Bijdrager
    Sascha

Ik heb ook zo’n Mac en daar komt inderdaad een groen licht uit aan de rechterkant vanonder aan het scherm (als je er voor zit).

Bijdrager
    mowat

Als de stekker nog in het stopkontakt zit zit er nog spanning op je toestel. Ik laat bv. altijd het stopkontakt inzitten omdat dan ook het batterijtje in de iMac opgelmaden blijft ( en anders na zo’n 3 jaar leeg is).
    Dus daarom heb je waarschijnlijk ook dat lichtschijnsel nog en als de stekker er uit i is alles echt uit.

Bijdrager
    bjorngra

Dat heb ik ook (i5 2009) en mijn vorige C2D had dit ook. Weet niet of dit altijd is, zover heb ik er eigenlijk nooit bij stilgestaan.

Bijdrager
    Wankei

Bizar, Bizar,
    Ook zo met m’n frigo. Maar het lichtje gaat uit als ik de deur dicht doe. Bij jullie ook? Toch maar ’s controleren…;-)

Bijdrager
    Moriarty

Het licht wat je ziet zijn de ledjes van de Diagnostic LED’s.

Deze LED’s geven aan of er communicatie is tussen Logic Board en andere onderdelen in het systeem, deze LED’s zitten op je Logic Board en geven groen licht.

Bijdrager
    Hansi2124

Verplaatst van subforum One More Thing naar dit subforum.
    Bij het plaatsten van een topic graag even bekijken waar het topic het beste thuis hoort.
    :wink:

Bijdrager
    MacTS
    mowat op 04 september 2011

omdat dan ook het batterijtje in de iMac opgelmaden blijft ( en anders na zo\’n 3 jaar leeg is)..

Ik weet het niet helemaal zeker, maar volgens mij zit dat batterijtje er al sinds mensenheugenis niet meer in.

Bijdrager
    Brainy

Vergeet je wel meer dingen de laatste tijd?

Bijdrager
    MacTS

Waar slaat dit nou weer op?

Bijdrager
    Moriarty
    MacTS op 05 september 2011
    mowat op 04 september 2011

omdat dan ook het batterijtje in de iMac opgelmaden blijft ( en anders na zo\\\’n 3 jaar leeg is)..

Ik weet het niet helemaal zeker, maar volgens mij zit dat batterijtje er al sinds mensenheugenis niet meer in.

Ik neem aan dat je de knoopcel op het Logic Board bedoeld?

Die zit er nog wel degelijk! deze geeft je de stroom om je SMC te recette bijvoorbeeld:)

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.