22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:
    Bijdrager
    they

iMac (2007) Glasplaat verwijderen -> garantie vervalt?

Tijdje terug heb ik mijn mac laten repareren, maar nu zie ik dat er op sommige plaatsen lijkt of het glas vuil is aan de binnenkant. Best goed zichtbaar bij lichte kleuren. Nu zag ik dat je de glasplaat eraf kan halen, dus schoonmaken is ook geen probleem lijkt me. Alleen, stel dat het niet de glasplaat is maar het scherm zelf, kunnen ze dan zien dat ik de plaat eraf heb gehaald? En vervalt dan mijn garantie?

Bijdrager
    Chester2
    ”they”

Tijdje terug heb ik mijn mac laten repareren, maar nu zie ik dat er op sommige plaatsen lijkt of het glas vuil is aan de binnenkant. Best goed zichtbaar bij lichte kleuren. Nu zag ik dat je de glasplaat eraf kan halen, dus schoonmaken is ook geen probleem lijkt me. Alleen, stel dat het niet de glasplaat is maar het scherm zelf, kunnen ze dan zien dat ik de plaat eraf heb gehaald? En vervalt dan mijn garantie?

Is glasplaat die met magneten vastzit; scherm zit erachter; volgens mij niet zichtbaar dat je hem eraf hebt gehaald mits je niets beschadigd. Officieel vervalt inderdaad de garantie.

Zo kun je hem eraf halen:
    http://www.doobybrain.com/2009/03/04/imac-glass-panel-is-held-on-by-magnets/

Bijdrager
    bartje

Bedenk wel dat je de kans ook meteen weer verhoogd op stof achter je glasplaat. Doe het dus ergens waar je vrijwel geen stof kan aantreffen. Anders kom je straks ‘van de regen in de drup’:)

Bijdrager
    Jeroen Ruiter

Jammer dat ze bij het repareren van je iMac hem daarna niet netjes hebben afgewerkt… Geeft geen antwoord op je vraag, maar lees het steeds vaker. Krassen en vuil nadat je hem voor reparatie hebt aangeboden. Net als je de auto voor een beurt wegbrengt en daarna onder de krassen terugkrijgt.

Bijdrager
    they

Ja ik vind het ook jammer. Maar misschien moet ik heb sowieso maar ter reparatie terugbrengen, want ik heb soms last van “ingebrande randen”, van de vensters die bv een paar uur hebben opengestaan. Na een uur is het dan weer weg.

Straks toch even thuis proberen die plaat eraf te krijgen. Bedankt!

Bijdrager
    Soulshaker

Bijdrager
    they

Dat gaat wel heel erg simpel :D.

Bijdrager
    soulutions

Als dat zo simpel gaat, waarom doen die gasten die ‘m gerepareerd hebben dat dan niet even voor je? Lijkt me alleen maar een kwestie van service!

Bijdrager
    they

Omdat ik mijn iMac toendertijd bij Dynabyte heb gekocht. En die sturen ‘m weer op naar Apple zelf. Dus als het zelf binnen 5 minuutjes kan :P. Vorige keer was ik m bijna 2 maanden kwijt daar (voor het vervangen van een hdd)… Vrolijk werd ik er niet van.

Bijdrager
    JazzEye

nou, dan zou ik het wel weten… moet je wel zo’n zuignap hebben…

Bijdrager
    –help

Het lijkt wel of hij een zuignap van een telefoon gebruikt oid:P Uiteraard kan je ook de zuignap van je Tom Tom gebruiken. Wel is het aan te raden(dit is ook de Apple methode) om twee zuignappen te gebruiken en die diagonaal over elkaar te positioneren. (aan de onderkant van het glas zitten namelijk ook nog “haakjes”)

Bijdrager
    KnotNuts

Ik heb deze van Abert heijn gebruikt:

Schoonmaken met Isopropyl Alcohol (Schoonmaak alcohol). De officiele Apple manier.

PS Het glas niet te veel kantelen, bij het verwijderen. Anders loop je de kans dat er een pinnetje afbreekt. Recht naar voren dus.

Bijdrager
    they

Nou, glasplaat eraf gehaald. Ik kreeg hem er trouwens zo af met een stukje tape. Het zit dus echt achter het scherm, van die donkere vlekken :(. In het “echte” scherm zegmaar.

Bijdrager
    diotav

Een redelijk risicovolle operatie .. daar gebruik ik persoonlijk toch echt mijn garantie voor. Een beetje degelijke Service Provider had dit waarschijnlijk in 5 minuten op locatie gedaan zonder een rit naar Apple.

Bijdrager
    they

De vlekken zitten dus echt in het fysieke scherm, niet in de glasplaat. Het lijkt wel of er een soort wazig vuil achter zit.

Bijdrager
    R-Flow
    ”diotav”

Een redelijk risicovolle operatie .. daar gebruik ik persoonlijk toch echt mijn garantie voor. Een beetje degelijke Service Provider had dit waarschijnlijk in 5 minuten op locatie gedaan zonder een rit naar Apple.

Was het maar zo’n feest. Mijn iMacs zijn destijds naar drie verschillende reparatie centers geweest, die geen van alle in staat waren dat ding helemaal stofvrij te krijgen na een reparatie. Gekkenhuis!

Bijdrager
    G-Force

Ook mijn AASP was niet in staat om op mijn verzoek het scherm schoon te krijgen. In plaats daarvan kreeg ik hem terug met vette vingers, bergen stof en schoonmaakvegen (van een schoonmaakgoedje) achter het glas.

Sorry hoor, maar dat kan echt niet. AASP’s maken duidelijk geen gebruik van de middelen die in de iMac service manual staan. Ik twijfel dus ook nog erg of ik wel weer een iMac moet aanschaffen, als hij één keer kapot gaat begint alle ellende weer opnieuw omdat die waardeloze glasplaat er altijd af moet.

Bijdrager
    they

Inderdaad, ik vind het erg zonde. Voor de reparatie was het beeld echt geweldig namelijk. Maar jij had het dus wel zelf weggekregen?

Bijdrager
    G-Force

Nee, al die rotzooi achter het glas en ook nog een dikke kras op de voorkant heeft mij doen besluiten de iMac te verkopen en eens goed na te gaan denken over een nieuwe desktop Mac. Ik weet het, een beetje drastisch maar ik kon hem met weinig verlies doorverkopen.

Ik heb zelf nog de glasplaat eraf gehaald en het vet redelijk weggekregen, maar het stof krijg je nooit meer weg. En stof houdt in, grijze puntjes op het scherm in het donker en glinsteringen in het licht, zeer irritant.

Bijdrager
    R-Flow

Hetzelfde hierzo. Ik heb alle drie de iMacs na veel bloed, zweet en tranen kunnen retourneren naar Apple. Bij de laatste heb ik ook nog geprobeerd zelf de stof te verwijderen, maar dat is een nagenoeg onbegonnen zaak. Als ik punt X eindelijk schoon had zat er weer stof op punt Y.

Briljant bedacht van Apple dat je via een losse glasplaat en LCD-paneel moet om bij de interne hardware te komen.

Bijdrager
    they
    ”G-Force”

Nee, al die rotzooi achter het glas en ook nog een dikke kras op de voorkant heeft mij doen besluiten de iMac te verkopen en eens goed na te gaan denken over een nieuwe desktop Mac. Ik weet het, een beetje drastisch maar ik kon hem met weinig verlies doorverkopen.

Ik heb zelf nog de glasplaat eraf gehaald en het vet redelijk weggekregen, maar het stof krijg je nooit meer weg. En stof houdt in, grijze puntjes op het scherm in het donker en glinsteringen in het licht, zeer irritant.

Ja, ik zit er ook om te denken om hem te verkopen en een nieuwe mac mini + scherm te kopen, ben de problemen met mijn iMac wel een beetje zat nu helaas. En dan koop ik m zeker direct bij een Apple winkel ipv Dynabyte.

Bijdrager
    Pandabeer
    ”R-Flow”

Als ik punt X eindelijk schoon had zat er weer stof op punt Y.

Dan moet je het beter aanpakken, ga naar je badkamer neem een douche en laat de stoom in de badkamer, zodat je een vochtige badkamer heb en vrijwel geen tot weinig kans hebt om stof aan te trekken.

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.