27 berichten aan het bekijken - 1 tot 27 (van in totaal 27)
  • Q:
    Bijdrager
    Mr_SubD

iMac 2007 – draadloos netwerk – Tips anyone ?

Hallo luitjes,

Graag ontvang ik van jullie een aardige suggestie voor hetvolgende :

Ik werk al een paar jaar op een iMac 24inch, die verbonden is met een vaste netwerk-kabel aan mijn Speedtouch modem.

Eigenlijk wil ik van die netwerk-kabel af en een draadloze verbinding starten, die ik vervolgens ook kan delen met mijn huisgenoot die op de etage onder mij woont.

Welke betaalbare (en eenvoudige) oplossing is hier het best geschikt voor ?

Alvast dank voor alle reakties !

Groet, G.

Bijdrager
    Maverick9898

De modem is dus niet draadloos? Je kan denken aan een Airport Extreme, maar ik weet niet of dat betaalbaar is. Het is in ieder geval wel erg eenvoudig.

Bijdrager
    Mr_SubD

Dank voor je reaktie, Maverick !

Mijn huidige speedtouch is inderdaad draadloos.

De Airport Extreme klinkt heel fraai, maar is voor mij iets te duur.

Ik zoek iets goedkopers, rond de 60 of 70 euro, of zo.

Bijdrager
    Maverick9898

Je zou dan kunnen denken aan een Airport Express: daarmee kan je de range versterken van je Speedtouch!
    Die komt meer richting jouw prijs en die kan je bovendien ook nog voor meer dingen gebruiken (AirTunes en draadloos printen).

Bijdrager
    Mr_SubD

Excuus : speedtouch NIET draadloos bedoel ik.

[hoe kan ik mijn draadjes “editen” hier ?]

Bijdrager
    vraptor

@maverick

De express kan alleen de range versterken van een Apple basisstation zoals de airport extreme. Je kunt de express icm met een ander merk router alleen gebruiken om in je netwerk te hangen voor bijvoorbeeld AirPlay of draadloos printen.

Bijdrager
    vraptor

Als ik de TS was zou ik voor omstreeks de 70 euro gewoon een draadloze linksys router kopen. Die zijn qua prijs/kwaliteit uitstekend.

Bijdrager
    penseel
    Bijdrager
    Maverick9898

Dan is het een ander verhaal. vraptor je hebt gelijk, daar dacht ik zo even niet aan.