2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    Cars

iMac (2006) Intel CD vervangen

Hallo allemaal!

Nog steeds werk ik met veel plezier met mijn iMac uit 2006 (Core Duo, MacOSX10.4). Ruim 7 jaar oud en het werkt nog allemaal perfect! Echter internet-services als Youtube, Facebook etc werken niet vlot meer. Ook krijgt Pages wat meer moeite met documenten waarbij vele pagina’s en media verwerkt zijn.

Tijd voor vervanging. In verband met mijn studie ben ik op zoek naar een mobiel platform. Gezien het kleine prijsverschil tussen de Macbook Air en Pro is de keuze snel gemaakt, in het voordeel van de MacBook Pro (retina). Keuze gaat naar een 13″ maar twijfel tussen tweetal modellen:
    – MBPr 13″ met 4 GB + 128 GB uitbreiden naar 16 GB.
    – MBPr 13″ met 8 GB + 256 GB

Programma’s als Endnote, SPSS en iWork moeten probleemloos werken, dat zal lukken met beide modellen. Ook gebruik ik een enkele keer Photoshop en Indesign (geen grote bestanden/foto’s).

Net als de iMac hoop ik op de MBPr lang en probleemloos te kunnen gebruiken (5 jaar). Is de keuze om het geheugen uit te breiden naar 16 GB verstandig? Of is het verstandiger om voor 256 GB te kiezen en 8 GB geheugen?

Bijdrager
    TheBigZ

Onlangs nog iemand met ongeveer dezelfde vraag.
    Misschien kun je iets met de antwoorden die toen gegeven zijn.

4GB Macbook Air voldoende voor basic Photoshop-taken?

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.