13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    jvdnls

Imac 2006 21" Intel gaat niet meer aan

Onze Imac 2006 21″ Intel gaat niet meer aan.
    We hebben hem eind mei opgeborgen in de kast ivm verblijf elders.
    Vandaag uit de kast gehaald en wilde de machine aanzetten maar het bleef pijnlijk stil.
    Geen geluid, geen licht in het scherm, helemaal niets.

Wat kan het redmiddel zijn om hem tot leven te roepen??

Bijdrager
    fixar

Heb je al een andere stroomkabel (universele volstaat) en een ander stopcontact geprobeerd?

Als ie écht helemaal NIETS meer doet (ook geen zacht geruis, of een lampje, of een piepje, of licht gebrom) dan moet je gaan vermoeden dat de voeding defect is.

Bijdrager
    jvdnls

Geprobeerd:
    Andere kabel
    Ander stopcontact

Zou de oorzaak een leeg batterijtje op het logicboard leeg kunnen zijn?

Bijdrager
    jvdnls

vastzittende HD ??

Afgelopen mei zijn we naar onze ander locatie gegaan waar ik ook een zelfde Imac heb staan.
    Deze ging toen meende ik ook niet aan. De HD zat vast. Nadat ik het apparat geschud had wel. De HD van dat apparaat is uiteraard vervangen.

Bijdrager
    Ernste

Ik heb al een paar gehad dat een laptop, die een tijd in de kast gelegen had, niet wilde starten. Na een poosje buiten de kast op een warme, droge plek, deed hij het weer, zodat ik vermoed dat het een kwestie van vocht was. Hopelijk is het bij jou ook zo simpel.

Bijdrager
    jvdnls

thx, ga ik ook proberen

Moderator
    Mac Daddy

Bij een lege batterij op het logic board zou ie zeker wel een teken van leven moeten geven. Bij een vaste HDD zou ik ook vermoeden dat de iMac iets moet doen.
    Maar geeft ie uberhaupt een teken van leven?

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 10 maanden geleden door  Mac Daddy.

Bijdrager
    KarelWillem

Geen geluid, geen licht in het scherm, helemaal niets.

Bijdrager
    Moriarty

De voeding is waarschijnlijk de boosdoener.

Gare elco’s die het prima blijven doen zolang ze maar aan de stroom blijven willen het nog weleens begeven als een voeding lang van de stroomtoevoer is afgesloten.

Bijdrager
    Jan

Hoogst waarschijnlijk een defecte voeding, dat kan voor een toestel van 10 jaar oud.
    Hiervoor moet het toestel uit elkaar worden gehaald om op de voeding te kunnen meten met een Fluke DVM.

Deze handelingen kun je beter aan een technicus overlaten en eerst een prijsopgave vragen.

Bijdrager
    jvdnls

De Imac 2006 21″ Intel heeft even een uurtje bij de verwarming in de buurt gestaan.

Ik was benieuwd en wat denk je, hij leeft weer

Nu even testen en kijken of hij het blijft doen en hoe.

Bijdrager
    Ernste

Ik heb ook vaak een computer een tijd in de kast liggen. Zoals gezegd was die ook wel eens ‘dood’ en herleefde dan na drogen / warmte. Helaas bleek ook een keer dat een aantal toetsen van het toetsenbord niet meer werkten, vermoedelijk door oxidatie. Het parool is dus: bewaren op een droge plek.

Bijdrager
    jvdnls

Ja Ernste, ik heb hier twee de zelfde Imac’s staan, beide in de kast weggezet vanaf mei. Alleen de voorste had ik, elek maand als ik even in NL was uit de kast gehaald en gebruikt. Daarmee was dus niet aan de hand.

What you don’t use, You lose.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.