15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    paulus12345

imac 20″ of imac 24″

hallo

ik zit te twijfelen tussen de imac 20″ en de 24″
    maar de prijsverschil is wel groot

ik ben vooral met muziek en foto’s bezig

wat zullen jullie mij advisieren??

Bijdrager
    KeKo

24 inch.
    Als je het kan betalen. De 24″ is ook sneller en heeft een betere grafische kaart vergeleken met de kleinste 20″, is wel handig als je idd veel met foto’s bezig bent…

Bijdrager
    St. Mobbs

De 24″ heeft een beter scherm naar mijn weten.

Bijdrager
    baziel

Ik zou voor de 20″ inch gaan, heeft een beter scherm naar mijn weten. (sommige 24″ schermen zijn niet overal evenveel belicht)
    De specs van de beste 20″ zijn eigenlijk al ruim voldoende om iets aan fotobewerking te doen en bezighouding van muziek.

Bijdrager
    Jordgubb

Scherm 24″ is idd beter. Maar de 24″ is een stuk duurder.

Kijk waar je de iMac wilt plaatsen. Op een ‘slechte’ ondergrond kan hij licht gaan resoneren. Op een massief buro blad zul je het probleem niet hebben.

Loop een reseller binnen en kijk goed naar de verschillen in beeld kwaliteit tussen de 20″ en 24″. Bepalend is ook wat je nu gewent bent. Als je nu bijvoorbeeld een CinemaDisplay hebt dan zou ik niet een 20″ iMac aanschaffen.

Google’n even rond. ‘imac 20 vs 24’
    Bijvoorbeeld op het OMT vindt je: http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=136194

Bijdrager
    maclover111

ik heb sinds vrijdag een 20 inch imac.
    en ik ben er zeer over te spreken.
    ik heb jaren lang gewerkt op een 17 inch en vind 20 inch ook al groot genoeg.
    Tip voor het kopen van een imac : mailamac.nl
    daar hebben ze nu aanbiedingen.
    ik heb daar ook mijn mac gekocht.

Bijdrager
    casperrrrrrr

“Het verschil” en ik adviseer je om meer informatie te geven over wat je ermee wilt gaan doen, wat je budget is etc.

Bijdrager
    Jogchum

Ik heb een 20″ ben daar zeker tevreden mee (maar een 24″ was misschien toch leuker geweest)

Bijdrager
    Bianco

Ik zou voor een 24″ gaan. Er is weliswaar wat prijsverschil, maar misschien is er ergens nog een 2.4 GHZ te koop. Die heb ik vorig jaar aangeschaft voor 1200 euri.

Bijdrager
    cles

24 inch

Heb hem ook, gebruik hem gelijk ook als tv, als je 2 dagen achter het scherm hebt gezeten wil je niet meer anders.
    En ja 300 euro verschil, tussen de duurste 20 inch en de goedkoopste 24 inch.
    Das als je de imac 5 jaar gebruikt is 4 euro cent per inch per dag

Cles

MAAR wacht wel even op de updates. Duurt niet meer lang, ben je weer up to date en de nieuwe Icore7 processor belooft 30% snelheidsverbetering.

kijk op macdiscount.nl (soms een top aanbieding)

Bijdrager
    Magistic

Als ik jou was zou ik nog 4 jaar wachten! Duurt echt niet zo lang, ben je helemaal up to date en de nieuwe Inocube256 processor belooft 330% snelheidsverbetering!

(lees: gewoon kopen als je het nodig hebt..)

Bijdrager
    Vassilli
    ”Magistic”

Als ik jou was zou ik nog 4 jaar wachten! Duurt echt niet zo lang, ben je helemaal up to date en de nieuwe Inocube256 processor belooft 330% snelheidsverbetering!

(lees: gewoon kopen als je het nodig hebt..)

Beetje overdreven vindt je niet…
    4 jaar en 2 maanden is toch wat anders

Moderator
    unSOUND

24 inch. Hij is wel 320 euro meer, maar hij heeft wel:

• Beter scherm ( met name op het gebied van kleurweergave )
    • Full HD weergave
    • Betere grafische kaart
    • Snellere CPU
    • Grotere harde schijf

Bijdrager
    e.abrahamse

Ik zou voor een 24″ gaan. Deze heeft inderdaad een beter scherm met betere kleuren (mijn dochter heeft een 20″ omdat ze het anders in haar kamer niet kwijt kon. Ik vind deze kleuren erg flets ondanks ISF calibratie)

Zij zit vaak achter mijn computer omdat een groter scherm meer applicaties (MSN, SAFARI, HYVES,YouTube, etc) naast elkaar toestaat.

Als TV is de full HD 24″ een geweldige ervaring. Planet Earth in HD geeft je echt de beleving erbij te zijn.

Ikzelf vond het prijsverschil ook groot. Ben achteraf heel erg blij toch de 24″ te hebben gekocht. Het is een genot voor je ogen en het werkt echt heel erg fijn in een hogere resolutie (1920×1200)

Veel succes met je keuze.

Bijdrager
    snoopnotthedog

Als je kan betalen gewoon een 24″

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.