30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 47)
  • Q:
    Bijdrager
    Jelle Ages

iMac 20″ nu kopen of even wachten?

Ik wil erg graag een imac 20″ (de 999 euro versie) aanschaffen. Dit wordt mijn eerste mac. Maar ik weet niet of het verstandiger is om even te wachten. Wanneer zou apple met de volgende imac komen?

Alvast bedankt,

Jelle

Bijdrager
    Yaris

Volgens http://buyersguide.macrumors.com/#iMac binnen een maand: Buy only if you need it – Approaching the end of a cycle.

Bijdrager
    IT-Pro

Klopt wat Yaris aangeeft. AppleInsider bevestigt het met een artikel, zij gaan uit van november.

Bijdrager
    Jelle Ages

Maar heeft die site altijd gelijk?

Bijdrager
    Gates

buyersguide.macrumors.com

Hiermee wil ik nog niet zeggen dat het niet waar is.

Bijdrager
    Yaris

Nee. MacRumors berekent alleen de gemiddelde tijdspanne tussen de updates uit het verleden en deelt ook de lopende geruchten mee. Ze hebben geen glazen bol.

Ik verwacht trouwens geen spectaculaire veranderingen. Hij is pas een jaar geleden helemaal vernieuwd.

Bijdrager
    Jelle Ages

Ja daarom, wat zou er nog spectaculair kunnen veranderen? Ik heb het niet dringend nodig maar ik ben windows spuug en spuug zat. Als ik ff wat op m’n iPhone wil zetten duurt het een kwartier voordat mijn computer + itunes is opgestart.

Bijdrager
    A_Billy

@JellePelle

Ik ben een jaar geleden overgestapt…geen dag spijt gehad. Ik heb 2 maanden mijn oude windows bak ernaast staan, “voor het geval dat”, maar dat ding heb ik niet meer aangeraakt. Je kunt altijd wel wachten, feit is dat technologie al veroudert is op het moment dat je het koopt.

Bijdrager
    jeneverstoker

Nieuwe iMacs in november is wel waarschijnlijk. Maar verwacht geen grote veranderingen. Lees ook even het artikel dat gisteren verscheen op AppleInsider op:
    http://www.appleinsider.com/articles/08/10/17/due_next_from_apple_refreshed_20__and_24_inch_imacs.html

Bijdrager
    fozzy

Hoe vaak moet het nog gezegd worden dat je de snelheid in de ontwikkelingen van computers en welke apparatuur dan ook gewoon niet bij kan houden. Oftewel…je koopt vandaag een nieuwe, laat ik zeggen, BMW 3 serie, over een tijdje is er weer een nieuwe, en zo blijf je bezig.

Als je bij wilt blijven kost het gewoon veel geld.
    Of je moet tevreden zijn met wat je hebt.

Ik heb sinds een paar weken de nieuwe 20″ iMac gekocht, na een jaar of 5 een 15″ G4 iMac te hebben gehad.
    Daarvoor had ik de iMac met zo’n transparante kap.

Bijdrager
    Jelle Ages

Jullie hebben helemaal gelijk, maar het is nu zo dat het waarschijnlijk is dat de imac binnen korte tijd vernieuwd wordt.
    Ik denk dat ik gewoon een 20″ iMac koop.

Jelle

Bijdrager
    florisappelaar

denk dat je hem gewoon kan kopen, ik heb me twijfels of ze hem op korte termijn updaten…

Bijdrager
    MrAcid

Ik zou alleen wachten als er echt grote veranderingen aan zaten te komen. Dat is zeer onrealistisch op het moment dus ik zou hem gewoon lekker kopen.

Bijdrager
    Jelle Ages

Oke, hartstikke bedankt voor het advies. Nou heb ik nog een klein vraagje, ik ben van plan 1 gb geheugen extra er in te laten zetten, maakt dat veel uit. Ik game verder niet.

Jelle

Bijdrager
    PowerMacje

Gewoon kopen, mischien over een maand alleen een iets sneller model, dat vind ik geen reden om te wachten:wink:

Bijdrager
    PowerMacje
    ”jellepelle1234″

Oke, hartstikke bedankt voor het advies. Nou heb ik nog een klein vraagje, ik ben van plan 1 gb geheugen extra er in te laten zetten, maakt dat veel uit. Ik game verder niet.

Jelle

Extra geheugen zul je zeker merken:wink:
    Maar niet in de Apple Store kopen…

Bijdrager
    RowanW

Als je niet gamet zou ik ‘m gewoon kopen… Maar ik zou persoonlijk wachten op de refresh, vermoedelijk volgende maand. Je hebt ‘m ook niet hard nodig nog:)

Bijdrager
    robindonne

Ik zou zeker weten wachten op die nieuwe.
    1 of 2 maanden zijn zo voorbij.
    Je ergert je dan niet meer aan het feit dat je met een verouderd model zit.
    na elke update daalt de restwaarde van zo’n apparaat vrijweldirect.

Zie het als een mooi “sinterklaas” kado als je hem half december kan aanschaffen.

Probeer in die tussentijd een leo4all op je pc te zetten. dan kan je vast wennen.

Natuurlijk verteld iedereen die recent een imac heb gekocht dat je niet hoeft te wachten,op dat nieuwe model.

Het zal er nooit op achteruitgaan bij een update. ( euh…. geen firewire meer in de nieuwe macbook????).

Niemand hier die je exact kan mededelen welke veranderingen er aan zitten te komen.

Mijn advies luidt:

NOG EVEN WACHTEN!!!

Bijdrager
    Soulshaker

Hoelang gaat het eigenlijk nog duren tot USB3 en Firewire 3200 er aan komt?

Bijdrager
    Jelle Ages
    ”PowerMacje”
    ”jellepelle1234″

Jelle

Extra geheugen zul je zeker merken:wink:
    Maar niet in de Apple Store kopen…

Hoezo niet? En waar dan?

Jelle

Bijdrager
    Yaris

Omdat het bij de Apple Store duur is. http://www.mailamac.nl/ is goedkoper.

Bijdrager
    apple_fan

pro warehouse is nog goedkoper.

Bijdrager
    cles
    ”apple_fan”

en niet alleen voor geheugen maar ook voor de appletjes zelf

Bijdrager
    Jelle Ages
    ”apple_fan”

Is het moeilijk om zelf zo’n geheugen erin te stoppen? Wat kan er misgaan.
    Ik heb icentre uitgeest gebeld, daar kost het 40 euro extra en dan doen ze hem er ook nog in.

Jelle

Bijdrager
    apple_fan
    ”jellepelle1234″
    ”apple_fan”

Is het moeilijk om zelf zo’n geheugen erin te stoppen? Wat kan er misgaan.
    Ik heb icentre uitgeest gebeld, daar kost het 40 euro extra en dan doen ze hem er ook nog in.

Jelle

hier staat een handleiding.

Bijdrager
    mymac
    ”RowanW”

Als je niet gamet zou ik ‘m gewoon kopen… Maar ik zou persoonlijk wachten op de refresh, vermoedelijk volgende maand. Je hebt ‘m ook niet hard nodig nog:)

mee eens, ook al is het waarschijnlijk niet spectaculair. Hoezo zou je bij voorbaat een iMac kopen die toch vernieuwd word? Ik zou even het geduld opbrengen en toch even afwachten, als er niks gebeurt heb je hem een maand later alsnog en anders heb je lekker de geüpdate versie:wink:

Bijdrager
    tommy666
    ”Soulshaker”

Hoelang gaat het eigenlijk nog duren tot USB3 en Firewire 3200 er aan komt?

Dat zal nog een hele tijd duren. Het eerste model waarin deze geintroduceerd worden zal de Mac Pro zijn. Indien dit op een goed gekozen moment gebeurd zal kort daarna de MacBook Pro deze standaarden ook meekrijgen en al DAN alles goed gaat zal na een paar maanden (3 à 4 minimum) ook de iMac aan de beurt zijn (en stiekem hoop ik dat FireWore terug naar de MacBook komt)

Bijdrager
    TandMac

Koop hem nu maar, en gooi er vooral wat extra geheugen in!

Bijdrager
    Yaris

Als je hem nu bestelt heb je hem midden volgende week in huis. Ga je tot in december wachten voor een ietsje snellere processor en een 30 GB grotere harde schijf?

Bijdrager
    Jelle Ages

Denk je niet dat het uiterlijk mooier/beter wordt? Misschien wordt hij ook wel duurder, net zoals de macbook.

Jelle

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 47)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.