6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    wullie

iMac 20" intel Core 2 Duo processor (model A1224) dood?

Van het ene op het andere moment doet mijn iMac 20″ intel Core 2 Duo processor (model A1224) niets meer. bij opstarten hoor ik even de dvd-speler, daar zit een DVD in die ik er ook niet uitkrijg, verder niets, geen geluid geen beeld nada. Als ik de muis apart in een usb poort doe dan zie ik wel het rode lampje branden, doe ik het toetsenbord in de usb port dan krijg ik niets, ook geen lichtje van de hoofdletter toets etc. Ik kan de dvd er dus ook niet uit krijgen.
    Ik denk dat mijn power supply er mee opgehouden is. Kan ik zelf nog iets doen?

Bijdrager
    websania

Zelf het raam open doen en naar buiten gooien (flauw) Power Supply niet geheel aannemelijk: dan zou er helemaal niets meer gebeuren m.i. Ter reparatie aanbieden lijkt mij.

Bijdrager
    RobinProductions

Zelf ga er er niet meer veel aan kunnen doen. En de reparatie kosten gaan volgens mij zo hoog liggen dat je beter een nieuwe kan aanschaffen. Maar laat hem zeker even nakijken, en laat ze berekenen hoeveel het je gaat kosten.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Als je geen opstart geluid hoort maar er is wel stroom dan is de z.g.n. POST (Power On Self Test) mislukt. Dat kan iets ‘simpels’ zijn zoals de I/O controller (USB, FW etc.) of iets minder simpel zoals de CPU. Het betekent echter altijd dat de fout op het moederbord zit en die wordt dan ‘gewoon’ vervangen wat meestal zo duur is dat een nieuwe Mac kopen (zeker gezien de ‘ouderdom’ van deze) aantrekkelijker is.

Bijdrager
    websania
    hendrik op 18 augustus 2011

Als je geen opstart geluid hoort maar er is wel stroom dan is de z.g.n. POST (Power On Self Test) mislukt. Dat kan iets \’simpels\’ zijn zoals de I/O controller (USB, FW etc.) of iets minder simpel zoals de CPU. Het betekent echter altijd dat de fout op het moederbord zit en die wordt dan \’gewoon\’ vervangen wat meestal zo duur is dat een nieuwe Mac kopen (zeker gezien de \’ouderdom\’ van deze) aantrekkelijker is.

Kijk, die onthou ik eventjes!

Bijdrager
    wullie

De iMac is nu naar LJS, Den Haag om te kijken wat er precies mis is. En hoe veel eventuele reparaties gaan kosten.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.