15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    Meaculpa

iMac 20 Inch Vs iMac 24 Inch

Ik wil een iMac gaan kopen en zit te twijfelen tussen een 20 inch en een 24 inch

Ik vind de 24 inch mooier maar een stuk duurder. De 20 inch heb je heel goedkoop en dan was ik van plan om zelf alles te upgraden (4gb ram, 1tb hd)

Af en toe vind ik de 20 inch voldoende maar als ik dan een 24 inch zie denk ik van hmm die moet ik hebben.

Vandaar dat ik een poll hebt gemaakt.

Het is niet zo dat ik mijn aanschafkeuze laat afhangen van deze poll hoor;) Gewoon benieuwd

Bijdrager
    SMac

Heb op mijn 24″ scherm al ruimte te kort… ik zeg 30″ imac Steve!

Bijdrager
    WhiteElephant

Heb je het grote scherm van de 24″ ook nodig? Ofwel: wat wil je doen met je iMac?

Upgraden naar 4Gb Ram is leuk, hoeft niet duur te zijn, maar ook hier: waarvoor denk je zo veel geheugen nodig te hebben? Je draait geen Vista hoor….

Bijdrager
    sanius

Ik zou voor de 24″ gaan. Je werkt zoveel fijner op een groot beeldscherm, je zult zien dat alles veel sneller gaat. Lees ook dit artikel maar eens:
    http://images.apple.com/displays/cinema/pdf/cinemadisplay30report.pdf

Vooral programma’s als photoshop en final cut pro werken hierdoor veel fijner.

Daarnaast heb je ook nog een betere videokaart waardoor je eventueel spellen kunt spelen en programma’s zoals after effects beter draaien.

Bijdrager
    Soulshaker

ga je zelf een HD steken in je imac?
    Damn , das niet zo eenvoudig, ik zou dan een 20″ met 2,66GHz nemen met een 750GB schijf als ik jouw was
    Maar als je dat wel doet, kun je daar een review over doen? met fotos enzo :P

Bijdrager
    CedricH

Het scherm in de 24″ iMac is van betere kwaliteit dan dat van de 20″ maar als je niet aan (semi)professionele foto of videobewerking gaat doen zul je het verschil niet zo super veel merken vermoed ik.

RAM kan je zelf vervangen in de iMac maar ik ben niet zeker of je ook zelf de harde schijf kan vervangen zonder garantie te verliezen.

Bijdrager
    Nikita

Als je de hardeschijf zou willen vervangen, moet je de glasplaat eerst weghalen en vervolgens het scherm demonteren. Het is mogelijk, maar het is wel een gruwelijk moeilijke opgave. Dan kan je beter extern, met een FW800 schijf wat verzinnen; (bijna) zo snel als intern en een stuk minder gekloot…

Geheugen is een heel stuk makkelijker, maar het is maar de vraag of je die 4 GB wel nodig hebt. Twee is over het algemeen ruim voldoende.

Ik heb zelf de 20″ gehad (uit de eerste serie alu van vorig jaar) en ik vond het scherm prima. Wat wel opvalt, is de beroerde kijkhoek, maar hoeveel mensen zitten er vanaf de zijkant naar hun iMac te kijken? Enige lastige is, als er iemand wil meekijken. Maar zolang je er voor zit, is er niks aan de hand.

Persoonlijk zou ik de keus beperken tot de 2,4 GHz of 2,66 GHz – 20 inch versie. De tweede heeft een stuk betere videokaart en de optie voor een best grote hardeschijf. Tenzij je echt de kwaliteit van het 24″ scherm nodig denk te hebben.

Oja, om een beetje vergelijkingsmateriaal mee te geven: de meeste losse 20″ schermen die te koop zijn op het moment, bieden ongeveer dezelfde kwaliteit als die van de 20″ iMac. Sommigen hebben een iets grotere kijkhoek, maar qua kleurbereik zijn ze allemaal hetzelfde (hebben nl. TN-panelen – goedkope dingen).

Bijdrager
    G-Force

Het is niet heel erg moeilijk om een andere harde schijf te plaatsen in de nieuwe iMacs, probleem is wel dat je vrijwel gegarandeerd stof achter de glasplaat gaat krijgen…

Bijdrager
    strigoi

Waar gaat de machine voor gebruikt worden?

Bijdrager
    Meaculpa

– Internetten
    – E-mail
    – Games spelen (bootcamp)
    – Af en toe Photoshop

Bijdrager
    sven-

24″ iMac heeft een beter (H-IPS) paneel (tegenover het goedkope TN paneel in de 20″)

Maar als je echt geeft om een goed scherm kun je sowieso beter niet voor een iMac gaan (veel klachten komen er voor, G-Force kan je er alles over vertellen:wink: )

Aan de andere kant kun je in een 24″ iMac wel een 8800GS videokaart zetten en een grotere HD en heeft de 24″ een snellere CPU.

Bijdrager
    dspiers

Mischien even een maandje wachten. Misschien komt er nog een update voor de kerst? Wellicht met de nieuwe Nvidea GPU.

Maar ik zou ook voor de 24: gaan. Vooral als je gelijk alles in de iMac al will gaan upgraden.

Bijdrager
    MacBoot

het liefst natuurlijk de 24″
    maarja met de 20″ kun je ook al veel dus prijstechnisch ga ik voor de 20″ met een upgrade naar 4GB RAM en 500GB HDD:)

Bijdrager
    Vai Martino Vai

tsja, ik zou de 24″ kiezen (heb ik zelf ook). Wat ook makkelijk is, is 30″ cinema met een laptop. Dan heb je het gemak van beiden. Het is maar net hoe krachtig je jouw computer wilt hebben. Oh ja, en uiteraard hoeveel centen je tot je beschikking hebt.

Bijdrager
    Soulshaker
    ”MacBoot”

het liefst natuurlijk de 24″
    maarja met de 20″ kun je ook al veel dus prijstechnisch ga ik voor de 20″ met een upgrade naar 4GB RAM en 500GB HDD:)

tip, die ram kan je beter zelf kopen en plaatsen ,bespaard je een hoop geld:)

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.