One More Thing » Community » Forum » Mac Hardware » Desktop » iMac 20 inch uit 2008 start spontaan op en loopt vast na veilige modus

iMac 20 inch uit 2008 start spontaan op en loopt vast na veilige modus

Profielfoto van Roadwise

Roadwise op 10 september 2017 #

Ik hoop echt ZO dat iemand mij kan helpen want ik heb totaal geen verstand van iMacs.
Het zit namelijk zo; mijn iMac 20 inch uit 2008 startte gisteren ineens spontaan op en daarna herhaalde ie het elke keer na 10 seconden ofzo. Had op dit forum gekeken voor hulp, in de veilige modus gestart en toen deed ie het een uurtje of 3. Daarna beeldscherm vastgelopen, muis vastgelopen, en niks deed het meer. Vanmiddag dacht ik; laat ik ‘m eens opnieuw opstarten zonder welke toets dan ook ingedrukt te houden, en warempel; deed ie het ook nog! Maar na 5 minuten op iTunes te hebben gezeten hetzelfde ding weer. Spontaan opnieuw opgestart en weer herhaling. Recovery toetsen doen het niet, niks wil meer. Wie kan mij helpen wat dit voor probleem is??

Profielfoto van Shmoo

Shmoo op 10 september 2017 #

Waarschijnlijk een hardware defect.

Probeer er heel voorzichtig rekening mee te houden (liefst tijdens Yoga) dat het wel eens einde oefening is voor deze iMac en dat je een nieuwe computer nodig zult hebben richting de toekomst.

Profielfoto van Roadwise

Okee.. kan dit niet verholpen worden dan? Bij een hardware store ofzo?

Profielfoto van Joid

Joid op 10 september 2017 #

Kans is groot dat je harde schijf de boosdoener is. Na 9 jaar duizenden rondjes draaien bij elke minuut dat je iMac aan stond, is dat ook niet zo vreemd.

Maar het kan ook oed een ander hardware defect zijn. Lastig.

Hoe zit het met de backups?

Profielfoto van Roadwise

Ja Joid dat is idd niet zo raar…;-) Dacht ook al harde schijf. Kan zoiets niet voor reparatie eerst onderzocht worden voordat ik hem bij het prul zet?;-)

Ik heb geen back-ups gemaakt.. Maar er stond ook nauwelijks iets op

Profielfoto van Shmoo

Shmoo op 10 september 2017 #