-
Q:
iMac 20 inch Early 2008 "Flikkerend beeld"
Goedemorgen,
Sinds gisteren is het scherm van m’n ouwe beestje wat raar gaan doen…
Enig idee wat hiervan het probleem kan zijn? Of wat ik er zelf nog aan kan doen? Probleem zit hem denk ik in de hardware dus herinstalleren osx zal het probleem niet oplossen……
Graag jullie advies! Gebruik hem over het algemeen alleen nog voor tv kijken…..
Groet,
Ruud
InactiefAnoniem27 januari 2019 om 10:41Dat ziet eruit als een videokaart die zich niet meer lekker voelt.. Hij is vervangbaar bij dit model iMac.
Als je hem eigenlijk alleen nog gebruikt voor TV kijken is het misschien slimmer om geen geld meer te steken in een computer van inmiddels ruim 10 jaar oud, maar misschien een goedkoop klein tv-tje op de kop te tikken.. (en besef dat een hedendaagse telefoon inmiddels waarschijnlijk sneller/krachtiger is dan de processor in deze imac)
Ter indicatie:
https://nl.hardware.info/product/406037/salora-22led1600
<p class=”cite”>fixar op 27 januari 2019 om 15:36</p>
Als je hem eigenlijk alleen nog gebruikt voor TV kijken is het misschien slimmer om geen geld meer te steken in een computer van inmiddels ruim 10 jaar oud, maar misschien een goedkoop klein tv-tje op de kop te tikken.. (en besef dat een hedendaagse telefoon inmiddels waarschijnlijk sneller/krachtiger is dan de processor in deze imac)Ter indicatie:
https://nl.hardware.info/product/406037/salora-22led1600
Als het rond die 50 dollar zit vind ik het dat nog wel waard.
InactiefAnoniem28 januari 2019 om 17:42Je hebt ‘m open gemaakt, stof verwijderd, misschien aan wat connectors gefriemeld, een temperatuur-probleem? Wie weet. Het zou mooi zijn als het zo blijft!
Het probleem is jammer genoeg toch teruggekomen…….
Nu opzoek naar een grafishe kaart… Ik weet niet exact welke ik hebben moet.
Zou deze geschikt zijn? LinkjeInactiefAnoniem27 februari 2019 om 17:04Lijkt er wel op. Gebruikt natuurlijk, dus garantie tot aan de deur.
(Je zou als experiment ook eerst de koelpasta van je eigen kaart kunnen vervangen trouwens. Wie weet helpt dat ook…)
Aaaaah bekend probleem dit heb ik ook gehad bij mijn oude Mac 20″ de oplossing was eigenlijk heel appart , kennis van mij heeft een PC winkel en repareerd ook Mac .
En hij had het diverse malen aan de hand gehad , wat is nu het probleem ? , het probleem is dat stof na een lange tijd zich ophoopt via het de openingen aan de achterzijde maar omdat de ruimte zeer beperkt is en het moederbord zijn warmte niet meer kwijt raakt.Dan word het schijnbaar zo warm op het moederbord dat de verbindingen van de componenten gaan scheuren omdat vanwege milieuregels weinig of geen lood meer in de tin mag zitten .
Wat hij heeft gedaan toendertijd bij mijn Mac is hij heeft de moederbord opnieuw verwarmt in een speciale oven en langzaam af laten koelen , dus ik had een gebakken Mac hahah .
Maar dat was de oplossing en het werkt uiteindelijk heb ik later een 24 inch gekocht en de oude doorgeschoven naar mijn dochter en die heeft er nog jaren meegewerkt
voor verdere info verwijs ik je naar Robert , Silverview in Rotterdam 010-213 31 60
Even een update! Wel zo fijn toch? Heb er zelf ook altijd een hekel aan dat mensen vragen stellen, een antwoord krijgen maar vervolgens geen reactie sturen of het nou wel of niet gelukt is!
Nou heb na wat speuren uitgevonden welk onderdeel ik exact nodig had en deze eind februari via Ebay besteld. Klik hier voor onderdeel.
Omgerekend van naar euro’s was ik € 31,- kwijt incl verzendkosten. Afgelopen dinsdag kwam het onderdeel binnen en heb ik het met behulp van
iFixit ingebouwd. Het was natuurlijk ff spannend aangezien het een gebruikt onderdeel was (pulled from working machine) maar hij draait, tot nu toe,
zonder problemen!Had ook nog in Nederland contact gehad met een Apple repair center (niet een officiële Apple dealer) en die vroeg € 175,- voor een gebruikt onderdeel
en het moest dan nog ingebouwd worden a € 60,-. Ik zelf ben niet super technisch maar met behulp van iFixit en geduld kom je zelf een heel eind!!Iedereen bedankt voor de tips en adviezen!
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.