12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    gsusivo

iMac 20" advies gevraagd

Hallo,
    ik wil graag deze imac gaan kopen:
    http://www.onemorething.nl/community/topic/apple-imac-20-20ghz-mc015na-74999-euro-bij-de-dixons

Situatie:
    -ik kan hem meenemen voor 660 euro nieuw en geseald bij Dixons. Heb net mijn acer laptop voor 360 euro verkocht (1.5 jr oud).
    Ik hoef dus maar 300 euro bij te leggen.
    -ik heb een MBP mid 2010 13″ met 4GB

Mijn vragen:
    Ik heb gelezen dat hij geen bluetooth heeft.
    -Hoe kan ik dit uitbreiden? Bijvoorbeeld door een MacOSX compatible bluetooth stickje te kopen van bijvoorbeeld Sitecom?
    (wil namelijk graag de Magic Trackpad en voor 20 euro meer krijg ik ook het wireless toetsenbord i.p.v het standaard toetsenbord)

Ik wil het geheugen uitbreiden.
    Op http://www.everymac.com/systems/apple/imac/stats/imac-core-2-duo-2.0-20-inch-aluminum-early-2009-education-specs.html
    zie ik dat het PC8500 SODIM is.
    -Als ik nu 8GB geheugen koop en deze in mijn MBP stop, kan ik dan de 4GB in mijn iMac proppen?
    -Hoe is de kwaliteit van het scherm van deze iMac? Is dit vergelijkbaar met de kwaliteit die ik gewend ben op mijn MBP?

Veel vragen…maar ik weet het gewoon echt niet! Ik heb al enkele uurtjes gegoogled.

Bijdrager
    gsusivo

(sorry…daar ging iets mis)

Op http://www.everymac.com/systems/apple/imac/stats/imac-core-2-duo-2.0-20-inch-aluminum-early-2009-education-specs.html
    zie ik dat het PC8500 SODIM is.

-Als ik nu 8GB geheugen koop en deze in mijn MBP stop, kan ik dan de 4GB in mijn iMac proppen?

-Hoe is de kwaliteit van het scherm van deze iMac? Is dit vergelijkbaar met de kwaliteit die ik gewend ben op mijn MBP?

Veel vragen…maar ik weet het gewoon echt niet! Ik heb al enkele uurtjes gegoogled.

Bijdrager
    Pieterr
    Bijdrager
    puchelaar

Ik denk dat het een typefoutje is. Ik weet het niet 100% zeker, maar als ik bijvoorbeeld op apple-history.com kijk staat er dat-ie gewoon bluetooth heeft.
    Op de door jou geciteerde url van everymac staat ook dat dit model geleverd wordt met een toetsenbord zonder keypad, en dat zijn alleen de draadloze bluetooth toetsenborden, toch?

Sowieso lijkt het me heel vreemd dat Apple 1 model zonder bluetooth uitbrengt terwijl de rest van de modellen het wel heeft, en Apple zelf ook zoveel draadloze bt invoerapparatuur uitbrengt. Ik zou even bellen en checken.

/edit: Apple zegt zelf dat er wèl bluetooth in zit, dus daar zou ik dan maar van uitgaan;)

Bijdrager
    gsusivo

@puchelaar

Probleem is dat ik zwaar het vermoeden heb dat er daadwerkelijk geen bluetooth inzit.
    Op de bovenkant van de doos staat er namelijk ook niks over geschreven, terwijl Apple altijd alle specs op haar dozen vermeldt.
    Tot slot is het een Education Only model, wat een uitgeklede versie is van de reguliere modellen.
    Dus gemakshalve ga ik er even van uit dat er daadwerkelijk geen bluetooth in zit.

Bijdrager
    puchelaar

Hmm, ok, ‘education only’ had ik sowieso nooit van gehoord. Tja, dan zit er denk ik niks anders op dan Dixons een oplossing te laten verzinnen. Als ze je een bijpassend draadloos toetsenbord willen leveren mogen ze toch ook wel zorgen dat dat toetsenbord werkt…

Bijdrager
    Pieterr

Bluetooth kan inderdaad met een USB dongle.
    Let wel op de OS X support.
    Bv zoiets: http://www.dlink.com/products/?pid=34

Bijdrager
    Little Idiot

de sitecom en de dlink zouden allebei moeten werken, ik heb beide aan een G4 gehad. Gewoon even de mac uit de doos halen bij de dixons en aanzetten. dan kan je kijken of er wel of geen bluetooth op zit. dat zou geen probleem moeten zijn. Die 660 euro lijkt me een redelijke prijs. die 749 was teveel voor een zwaar overjarige machine.

Bijdrager
    armandckj

Hoi gsusivo,
    Deze iMac heeft geen Bluetooth. Ik heb een mini usb bluetooth dongle van Konig erin gezet (in het toetsenbord) en dat herkent OS direct. Het verschil met ingebouwd is dat je deze dongle niet software matig kan uitzetten.

Verder werkt de iMac prima. Zo goed dat ik er best nog 1 wil.
    Welke Dixons heb jij deze gevonden?

Armand

Bijdrager
    gsusivo

Ik had de Mac in Maastricht gekocht. Helaas was het de allerlaatste.
    Ik heb de mac nu een dikke week in gebruik, en hij bevalt prima (met 4GB!)

Groetjes Ivo

Bijdrager
    Vinhelper

Leuk dat je dat nog even vermeldt.:thumbsup:

Dus ze verkopen vanaf nu geen Macs meer in Maastricht?:lol:

Bijdrager
    gsusivo

Hahah…nee het was de laatste 20″ iMac.
    Ze blijven ook na mijn aankoop gewoon Mac verkopen;)

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.