18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    awwexl

iMac 1,83 GHz Intel Core Duo> Volwaardig multimedia?

Ik ben op zoek naar een mooie oplossing voor mijn multimedia systeem. Op dit moment heb ik een kleine tv + 5.1 surround system ( losse componenten) maar ben opzoek naar een platte lcd of tft scherm. Ik gebruik nu een iBook G4 12 inch. Leuk voor onderweg en makkelijk voor op school. Maar ik begin me nu te ergeren aan het kleine scherm. Wat mij een leuke oplossing leek voor deze 2 ”problemen” is het volgende:
    Een iMac 1,83 GHz Intel Core Dus met 17 inch scherm. Deze kan ik bemachtigen voor 799 Euro. Is het mogelijk om bijvoorbeeld mijn surround system hier op aan te sluiten zodat ik ook kan genieten van het 5.1 systeem? En is het ook mogelijk om de coax kabel op 1 of andere manier te koppelen aan de iMac? Zodat tv kijken via de iMac ook gewoon kan? Zo heb ik dus 2 vliegen in 1 klap na mijn idee:
    En een groot scherm voor gebruik van de computer en een mooi scherm als alternatief voor de tv + surroundsysteem. Is dit volledige onzin allemaal of is dit echt iets om zeker over na te denken en tot de mogelijkheden behoord?

Bijdrager
    Napsju

Inderdaad, gister ook zien staan bij HTR in Utreg.

Zit helaas wel een GMA950 in.

Bijdrager
    awwexl

Maar is het wat voor de mogelijkheden die ik noem?

Bijdrager
    Napsju

Is zeker mogelijk, je zult echter op zoek moeten naar een 5.1 externe geluidskaart aangezien deze er niet in zit.

Bijdrager
    The Gimp

een goede optie daarin is creative. zelf zijn ze soms te vol an hun producten maar ze zijn meestal wel goed. maar17″ is ook niet zoveel voor een tv hoor.. ik zou eerder gaan denken richting 20″ en je hebt betere grafische kaart etc.. die paar honder mee gaan het wel maken in dit geval !

en voor tv op de imac kan je simpelwey eyetv hybrid kopen en deze vind je op de site van elgato
    http://www.elgato.com en kost een goei 15€ , leuke eraan is dat je ook een spelcosole eraan kan aansluiten…

Bijdrager
    The Gimp

excuses kost 150€ dat nulletje toch e

Bijdrager
    Napsju

@ christopher.cruys,

Welkom hier op MacOSX.nl. Jouw bericht is vast een nuttige bijdrage in dit topic. Echter denk ik dat er weinig mensen zijn die de moeite zullen nemen om het te lezen. Het gebruik van hoofdletters en interpunctie is ook hier gewenst. Bovendien zit er boven elk geplaatst bericht een ‘Edit’ knop dus het zou niet al te moeilijk moeten zijn om je bijdrage drastisch te herzien.

Succes!

Bijdrager
    KarelWillem
    ”Napsju”

Is zeker mogelijk, je zult echter op zoek moeten naar een 5.1 externe geluidskaart aangezien deze er niet in zit.

Zit toch gewoon een optische aanslutiing op? Oftewel; volledig 5.1 compatible?

Bijdrager
    Napsju

Zou goed kunnen, maar heeft die 5.1 set waar over gesproken word dat ook?

Bijdrager
    Wolf_H

Geen enkele Mac heeft standaard ondersteuning voor 5.1 geluid, dat het optisch ondersteunt betekent niet dat het opeens 5.1 is.

Er zijn genoeg 5.1 oplossingen voor de Mac verkrijgbaar, om er een eentje te noemen:

Sonica Theater

Deze werkt als een tiet! :D

Bijdrager
    druppelstop

Wanneer je een dvd film bekijkt welke in Dolby of DTS 5.1 is gecodeerd verlaat de geluid gewoon de optische uitgang. Zelf decoderen naar 5.1 doet de iMac natuurlijk niet, daar heb je je home cinema versterker voor.
    De iMac van 799 is wel vrij kaal, geen bluetooth, geen remote, kleine harddrive en integrated graphics… Voor ietsje meer(…) heb je een snellere en completere iMac (1199,-) die wel een fatsoenlijke videokaart heeft, wel bluetooth, wel een remote, grotere HD én een snellere processor…

De Miglia TVmicro(129,-) kun je gebruiken om analoog TV te kijken en op te nemen. De meegeleverde EyeTV software van El Gato integreert tegenwoordig ook vrij netjes in Front Row!

Misschien gewoon eens gaan kijken in een Apple Centre bij je in de buurt?

Bijdrager
    ottovds

het intergreerd niet met frontrow, ze hebben er gewoon een nieuwe gemaakt, wat op het zelfde uitkomt.
    Elgato werkt ook mooi met een ipod movie.

Een apple remote is wel een must.

Bijdrager
    michi_rishi

-TV kijken kan via de Elgato EyeTV hybrid. Heb ik ook gekocht en ik kijk nu perfect TV op mijn iMac 24″
    -Dolby digital 5.1 kan via het aansluiten van één van de vele receivers met een optisch digitale ingang. Het ongecodeerde digitale signaal wordt over de opt. dig. uitgang verzonden.

17″ is overigens groot genoeg voor een slaapkamer. Voor in de woonkamer kun je nog overwegen om de miniDVI uitgang te gebruiken om de iMac op een groter scherm aan te sluiten.

Bijdrager
    ATT
    ”mvdlande”

-TV kijken kan via de Elgato EyeTV hybrid. Heb ik ook gekocht en ik kijk nu perfect TV op mijn iMac 24″
    -Dolby digital 5.1 kan via het aansluiten van één van de vele receivers met een optisch digitale ingang. Het ongecodeerde digitale signaal wordt over de opt. dig. uitgang verzonden.

17″ is overigens groot genoeg voor een slaapkamer. Voor in de woonkamer kun je nog overwegen om de miniDVI uitgang te gebruiken om de iMac op een groter scherm aan te sluiten.

Maar voor een studentenkamer is het wel weer groot genoeg :wink:

Ik zou overigens ook voor de 20 inch gaan (sterker nog ik heb hem gisteren besteld :wink: )

Bijdrager
    awwexl

Goed ik denk dat ik voldoende weet en lekker ga sparen voor een 20” iMac. Ik heb nu een iBook 12” die eigenlijk nu alleen maar als desktop wordt gebruikt. Dit vind ik zonde en wil dus nu voor een desktop gaan die na aller waarschijnlijk zoals hier is te lezen prima kan wordne gebruikt als vervanging van een tv.

Bijdrager
    awwexl

Goed ik heb een 17 inch gekocht voor 767 Euro! Onderwijskorting. Kunnen jullie me nu op een rijtje zetten wat ik nodig heb om tv te kijken en om hem aan te sluiten op men 5.1 versterker? Ik zie nu zoveel opties waardoor het me duizelt van de mogelijkheden.

Bijdrager
    awwexl

Niemand?

Bijdrager
    Hanky Dussen

Kijk eens in het forumonderdeel ‘Audio’ voor antwoord op je 5.1 vraag.
    En voor info over tv-kijken moet je even de zoekfunctie gebruiken en zoeken op ‘Eye-TV’, bijvoorbeeld.

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.