5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    Rowan Suurmond

iMac kopen: welk type opslag kan ik het beste kiezen?

Ik wil graag een nieuwe iMac 21,5″ 4k aanschaffen, maar zit te twijfelen of ik de standaard 5400 rpm harde schijf moet nemen of een 1 tb fusion drive. Heb gehoord dat het wel wat scheelt qua snelheid, is het het geld waard?

Bijdrager
    Shmoo

Als je er gewoon meer werkt zal je het niet zo heel veel merken wanneer je geen andere computer hebt met een SSD of zoiets. Het probleem krijg je pas na een jaar of 2 als echt werkelijk iedereen op een SSD of Fusion Drive zit en jij niet.

Mijn advies, zeker die Fusion Drive nemen. Alleen Apple komt hier mee weg, geen enkel ander computerbedrijf zou dit kunnen verkopen. Een 4K display, Quad Core motortje en een 5400 rpm schijf erin uit 2009 en dan ook nog voor 1730,-.
    In mijn ogen is dit gewoon legale oplichting.

Bijdrager
    TheBigZ

Let op dat zodra je de nodige extra’s gaat bestellen voor je iMac 21.5″, deze snel in de buurt komt van een 27″ iMac. Zie voor voorbeelden dit topic: http://www.onemorething.nl/community/topic/welke-imac-11/#post-2894936

Bijdrager
    Brombeer

Je kunt je ook afvragen waarom Apple het nog in zijn hoofd haalt om voor €120,- minder zo’n lamme schijf erin te zetten.

Die €120,- meerprijs voor een 1TB SSD is eigenlijk peanuts op die €1729,- van de standaardmachine.
    Als je het kunt missen, investeer dan ook in 16GB RAM, zo schofterig duur dat ook moge zijn. Want waar het later vervangen van de harddisk een gedoemde klus is, is het later upgraden van geheugen simpelweg technisch onmogelijk. Zie iFixit.

Bijdrager
    Rowan Suurmond

Oke dan ga ik zeker voor de fusion drive haha, thanks voor de reacties.:)

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.