10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    helahola

IMac (17", 2GB, 2007/8) na Mountain Lion overleden?

Gistermiddag Mountain Lion geinstalleerd. Ik weet niet of het daar iets mee te maken heeft, maar vanochtend voor mijn ontbijt ging de Mac opeens zomaar gewoon uit. Ik dacht, eerst maar even ontbijten en daarna zet ik m dan wel weer aan. Misschien een hikje van ML? Maar dat aanzetten zit er dus niet meer in. Hij reageert helemaal niet meer. Alle stekkers er uit en er weer in: NIKS! Geen sikkepitje Power! Bij een auto zou je zeggen, de accu is leeg. Wat zou er toch kunnen zijn?

Bijdrager
    Hansi2124

Voeding kapot zou ik zeggen als je ook helemaal geen klikje hoort.

Bijdrager
    helahola

Ik hoor inderdaad helemaal niks… Voeding klinkt heftig, prijstechnisch nog de moeite waard?

Bijdrager
    SunKeeper

Tsja…je gaat dan wel investeren in een oude machine, terwijl je met een nieuwe Mac vast veel meer plezier van dat geld kunt hebben.
    Indien die laatste optie financieel te doen is, natuurlijk.

Bijdrager
    Synapse88

Computers met een voeding die stuk is zullen vaak ook andere problemen vertonen als je die voeding hebt vervangen, een defecte voeding kan namelijk al snel ook andere onderdelen naar de eeuwige jachtvelden helpen door ze van een foute spanning te voorzien of door spanningsstoten.

Ik zou zeggen: haal herbruikbare onderdelen zoals RAM en HDD eruit en breng de iMac naar een plaats waar ze hem netjes kunnen recyclen.

Bijdrager
    SunKeeper

RAM kan misschien wel herbruikbaar zijn, maar niet in nieuwe Macs.:wink:

Bijdrager
    Humbug

Volgens mij is de laatste uitvoering van een iMac 17″ eind 2006 uitgebracht, grafische kaart een ATI Radeon X1600, hoe heb je daarop ML geinstalleerd?

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Waarschijnlijk dan via een hack want deze Mac wordt inderdaad niet ondersteund.
    Maar de symptomen staan hier los van, het lijkt inderdaad de voeding te zijn.

Bijdrager
    helahola

Hallo! Dank voor de feedback (die overigens niet meer via de e-mail bij mij binnen is gekomen, ook al heb ik dit wel aangevinkt)!

Afgezien van het feit dat ik de verkeerde info heb opgegeven: het betreft hier dus een 20″, begin 2008, 2,66 Ghz Intel Core 2 Duo, 2GB Geheugen 800 Mhz DDR2 SDRAM, Videokaart ATI Radeon HD 2600 Pro 256 MB… (ik ben een digibeet..) (op t moment dat ik bovenstaand bericht postte kon ik niet meer bij deze gegevens en ik dacht dat 17″ al behoorlijk groot was qua scherm),

nog afgezien daarvan dus, issie t weer gewoon gaan doen. Elke dag probeerde ik wel eens en eergisteren dee die t weer!… Like magic! Ik snap er helemaal niks. Iemand een idee?

Bijdrager
    PlopNet

@helahola
    Heb een soortgelijke ervaring
    Nacht voor de vakantie heb ik Mac nog wat omzetwerk laten verrichten maar ’s ochtends doet de Mac helemaal niets meer, zelfde handelingen en ook geen activiteit van de Mac
    Heb mountain lion sinds release
    Ben benieuwd of er activiteit te verwachten is na de vakantie….

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.