5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Pokerface

Illustrator vraagjes

Wanneer ik in Illustrator CS3 (en wellicht ook in andere versies) het solid coated kleurboek open en bij de opties het zoekveld open, dan kun je op nummer zoeken. Tot zover niets vreemds. Echter als ik 485 invul, dan krijg ik PMS 1485. Dit gebeurt ook bij andere kleuren waren vier cijferige variant van is. Niet echt een probleem, maar het hoort niet. Hebben jullie dit ook?

Ik heb bij m’n profiel al m’n venstertjes netjes geordend en de voorkeuren aangepast aan mijn wensen zodat ik iedere keer als ik Illustrator open, alles op dezelfde plaats staat, met dezelfde instellingen. Helaas onthoudt hij alleen niet dat ik standaard een kleurboek wil laden die ik standaard naast m’n kleurenvenster wil hebben. Oplossingen?

Ik heb standaard instellingen voor het maken van PDS’s en die heb ik Arjen genoemd. Is het mogelijk dat die instellingen standaard gekozen worden? Nu staat er standaard de standaard PDF instellingen van Illustrator en die gebruik ik nooit…

Moderator
    Night

De makkelijkste ‘truc’ is om bij een 3-cijferige PMS waarde éérst een spatie te typen. Probeer maar eens:)
    Voor je andere ‘probleem’ heb ik zo 1-2-3 geen oplossing. Vroeger kon je de “basispagina” van Illlustrator wijzigen, maar in CS3 weet ik niet of dat kan.

Bijdrager
    fozzy

Als je een stalenbibliotheek toegevoegd heb, kan je ‘blijvend’ aanvinken in het rolmenu achter het driehoekje.
    Als je dat gedaan hebt, zou die staal standaard moeten blijven staan als je illustrator opnieuw opstart.

Dat ‘probleem’ met bepaalde kleuren die je niet kan invullen los ik op door er 1 nr naast te gaan zitten.
    Bijvoorbeeld vul ik dan 486 in. Hij doet het nl. niet bij elke kleur. De meeste pakt ie wel in 1x.

Bijdrager
    Pokerface

Kijk, dat zijn mooie weetjes. Dat ‘blijvend’ had ik nooit gezien, ga ik meteen aanpassen. En dat trucje van Night ga ik ook proberen (spatie). Tot nu doe deed ik het op de manier van Fozzy.

Bijdrager
    Pivni Pes

Dat van die spatie ga ik morgen ook gelijk even proberen, is inderdaad en lastig iets waar ik ook wel eens last van hebt.

OSX:
    [code:1:c353848b33]root/gebruikers/[home]/Bibliotheek/Application Support/Adobe/Adobe Illustrator CS3/New Document Profiles/[/code:1:c353848b33]
    Windows:
    [code:1:c353848b33]root/Documents and Settings/[Gebruiker]/Application Data/Adobe/Adobe Illustrator CS3/Nieuwe documentprofielen/[/code:1:c353848b33]
    Op deze locatie staan je AI documentjes met voorkeurs instellingen die je kan aan passen enof backupen.

OSX:
    [code:1:c353848b33]root/gebruikers/[home]/Bibliotheek/Preferences/Adobe Illustrator CS3 Settings/Workspaces/[/code:1:c353848b33]
    Windows:
    [code:1:c353848b33]root/Documents and Settings/[Gebruiker]/Application Data/Adobe/Adobe Illustrator CS3/Werkruimten/[/code:1:c353848b33]
    Op deze locatie staan je werkruimtes opgeslagen.
    Handig is het om deze te backupen voor als je illustrator opnieuw moet instaleren of als je bij een andere computer
    dezelfde instellingen wilt hebben.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.