11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    SUPERJORN

Illustrator vraagje [opgelost]

Ik heb een logo gemaakt met een soort van glanslaagje er over heen. Dat heb gedaan door middel van een object met lage opacity er boven te plaatsen. Het probleem is als ik het logo kopieer naar photoshop dat ik dan de hele opacity vlak ook zie… Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Bijdrager
    Xigh

Er een achtergrond er achter plaatsen met dezelfde kleur wit als de glanslaag.
    Andere optie is dat je de letters precies uitknipt. Ik neem aan dat je weet hoe dat moet?

Bijdrager
    SUPERJORN

Is er geen handig trucje met pathfinder? Want knippen wordt denk ik een irritante en wat slordige klus…

Bijdrager
    Xigh

Nou ik heb hier zo snel even geen Illustrator (cs2) bij de hand dus precies een stap voor stap word het niet, maar bij Transparancy zit een optie (onder het pijltje) waarmee je een soort alpha kunt maken. Het is wat moeilijk uitleggen, maar je kunt dan uit een object een gedeelte snijden met een ander object. Ik hoop dat het zo lukt, anders moet je even wachten tot vanvond:wink: Succes in ieder geval.

Bijdrager
    SUPERJORN

Het lukt me echt voor geen ene $%^&*)(:P
    Wil jij naar het bestandje kijken? Als je je mailadres pm’t dan mail ik hem wel.. Als je tijd en zin hebt.:)

Bijdrager
    hopsa

en als je het vlak nou in photoshop weghaalt? met het toverstafje, doe je er een zachte doezelrand eraan. voila?

Bijdrager
    SUPERJORN

Is volgens mij wel een optie. Maar ik ben een perfectionist.. Hij moet in illustrator perfect in vector zijn. Geen pixels. :)

Bijdrager
    hopsa

oh in illusttrator al,

Actieve groep van maken, en met het actieve emmertje het ‘ge-opaciteerde’ vlak (wat dan dus buiten de zwarte lijnen en de rode strepen valt) geef je geen vulling! (dus eigenlijk wel een vulling, maar dan eentje van geen!

dat moet werken!

Ik zou uiteraard wel even je werkbestand opslaan op een andere plaats, zodat je niet per ongeluk, (mocht het onverhoopt toch niet goed gaan…) overschrijft en al je ontwerpwerk voor niks is geweest

succes!

Bijdrager
    SUPERJORN

Ik krijg het niet voor elkaar… :oops:
    heb je iChat?:P

Bijdrager
    SUPERJORN

Het is me gelukt!
    Met Expand Appearance en daarna Interact shape areas heb ik de rest mooi uit kunnen sluiten.:D

Het koste wat tijd en gegoochel, maar alsnog super bedankt voor jullie hulp!

Bijdrager
    hopsa

ik heb helaas geen iChat, maar goed dat het gelukt is!

8)

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.