11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    h4a

Illustrator verloop – hoe?

Ik wil een illustratorverloop maken dat een bepaalde richting heeft van een vorm (zie voorbeeld).
    Weet iemand hoe ik dit het beste aan kan pakken?

Ik weet hoe ik in cs3 linieair van links naar rechts gradients kan gebruiken, maar de klant wil graag
    een meelopende gradient.

Bijdrager
    h4a

de gradient moet overigens wel lineair zijn, het gele en rose stuk in mijn voorbeeld is ongelijk verlopend, maar dit heb ik in photoshop snel gedaan ter voorbeeld.

Bijdrager
    mackerjack

je kunt in illustrator verlopen niet buigen. ik zou die vorm in drie delen hakken.

Bijdrager
    App-ie

Snij het logootje in de hoeken door zodat je vier vierhoeken hebt. Wel ff closed paths maken…
    Visueel is het dan een geheel, maar in illustrator zijn het dan 4 aan elkaar grenzende objecten die je hun eigen verloopkarakter kunt geven.

Bijdrager
    h4a

@App-ie

Je bedoelt zo?

Bijdrager
    App-ie

Het idee is in ieder geval om het object zo op te delen, dat je je verlopen kunt sturen. Hoe? Dat laat ik aan je eigen creativiteit over.

Bijdrager
    MouseMighty

Pssstt.. iets met een lange lijn die je dan kan veranderen door de richting van je ankerpunten aan te passen?:wink:

Bijdrager
    Dr. Maddox

Nevermind….

Bijdrager
    App-ie

Wat je ook kunt doen, want we blijven wel in Illustrator, is dat je met de mesh tool (toets U) een kleurvlak voorziet van verlopen en dan volg je zo een beetje het logo met de mesh punten. Vervolgens gebruik je het logo zelf om er een Clip Mask van te maken. Werkt heel goed. Bij de vorige methode ben je denk ik meer tijd kwijt om de verloopjes netjes aan te laten sluiten.

Bijdrager
    daanclasener
    App-ie op 02 januari 2012

Snij het logootje in de hoeken door zodat je vier vierhoeken hebt. Wel ff closed paths maken…

Visueel is het dan een geheel, maar in illustrator zijn het dan 4 aan elkaar grenzende objecten die je hun eigen verloopkarakter kunt geven.

hoe jij het nu verdeelt hebt zijn het 6 stukken, dus het moet zo:

Bijdrager
    Pokerface

De mesh methode lijkt mij ook de makkelijkste.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.