11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    Jordy

illustrator valt spontaan uit

hoi,

zoals als de titel al zegt, heb ik probelemen met illustrator en ik heb geen idee hoe het komt.
    bij appel c/appel v stopt illustrator (cs2) ermee, bij pathfinder stopt ie dermee. en zo zijn er wel meer dingen. ik krijg geen error, alleen “illustrator is onverwachts gestopt”.

het is gekomen nadat ik de photoshop beta van cs3 heb geinstalleerd en verwijderd.. hiervoor had ik er geen last van.

het gaat trouwens om een macbook 1.8 CD met 2gb ram.

het is echt onwerkbaar en ik heb het hard nodig! misschien een re-install ?? of heeft iemand misschien een ander idee hoe dit kan komen?

mvg, jordy

Anoniem

Ik weet dat Illustrator CS2 op Intel nog niet echt lekker werkt, zeker de pathfinder niet, wat er aan te doen is weet ik niet, als er wat aan te doen is.
    Maar ik vind CS2 sowieso een van de slechtste versie’s van Illustrator, ik heb geen Intel, en toch loopt hij vaak vast. (ook na een reinstall etc.)

Bijdrager
    Jordy

werkt cs dan beter als cs2 ?

Anoniem

Op mijn G4 in ieder geval wel, of CS uberhaupt werkt op een Intel onder Rosetta weet ik niet.

Bijdrager
    Jordy

aha, ik heb alleen geen g4 of g5. ik denk dat ik morgen maar aan de windows moet op m’n werk als ik illustrator nodig heb :oops:

Bijdrager
    M44RTEN

Op het forum van Typophile is iemand met dezelfde problemen: http://typophile.com/node/30579 Kennelijk kan je door het Appearance/Weergave palet te sluiten veel ellende voorkomen. Zorg iig geval dat het niet open staat als je Illustrator afsluit. Verder zou je natuurlijk je voorkeuren weg kunnen gooien.

Bijdrager
    Elger Sio

Laatst een Firmware update gedaan ?
    even de laatste Combo downloaden en die er overheen gooien.
    Die hielp mij verder

Bijdrager
    Jordy

ik draai al onder 10.4.8.. is die combo anders dan?

ik probeer het gewoon. bedankt

edit: geinstalleerd maar nog steeds het probleem ! maar voor vandaag had ik nooit geen last met illustrator !

Bijdrager
    solutions

Bekend probleem. Ligt aan 10.4.8. Mijn advies, ga terug naar 10.4.7 en wachten op of Apple of Adobe met een goede oplossing komt.

Bijdrager
    helix

ligt aan samenwerking met Intel en er is het volgende aan te doen,
    work around is de volgende (is hier al ooit eens beschreven hoor):
    illustrator openen, appearance pallet afsluiten, illustrator afsluiten, terug openen en nu zou het moeten lukken met pathfinder.

ik heb nog zo’n bug ontdekt, ik wilde enkele objecten kopiĆ«ren naar een nieuw document en telkens crashte illustrator opnieuw. het waren objecten met transparantie en zo…
    Ben terug naar mijn G3 computer moeten overgaan om die file te kopiƫren en te plaatsen en dan verder gewerkt op het nieuwe document op mijn Intel MacPro

vervelend maar hopelijk duurt het niet lang meer voordat CS3 er is

H.

Bijdrager
    n8n

Dit hebben we op school ook onlangs ondervonden, het is de combinatie intel, een niet universal Illustrator en de laatste Mac OSX update. De tip van helix werkt aardig, zo moeten we het op school nu ook doen, sowieso de pathfinder vermijden al heb je die erg vaak nodig heb ik al gemerkt. Sommige pathfinder taken kan je vervangen met [command] + 7 voor een gelijk effect, ik weet even niet uit mn hoofd hoe dat heet, maar het zit ergens onderin onder ‘objects’ meen ik.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.