10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    DavidRoman

Illustrator tekst naar AutoCAD

Ik wil een lettertype in AutoCAD krijgen omdat ik het ergens in wil laten graveren met een cnc machine.

nu heb ik met illustrator een lettertype gekozen en het een ‘outline’ geven. alleen nu als ik de tekst naar naar een DWG bestand exporteer in illustrator en het open in AutoCAD geeft hij het als een object weer waarbij ik niks kan bewerken,het zijn dus geen losse lijnen of punten.

weet iemand hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

Alvast bedankt

Bijdrager
    computer space

Dit hoort gewoon te werken hoor. Al tientallen keren gedaan. Soms worden het wel polylines met 1000 segmenten, maar dat is vaak niet zo erg, daar zie je niks van.
    Misschien moet je eens naar DWG versie 2000 omzetten of zo. Die hadden nog geen proxy-graphics, daar willen exportfuncties nog wel eens dingen in stoppen met nieuwere bestandsformaten.
    En soms is het een block, die dien je dan eerst te exploderen in AutoCAD.

Bijdrager
    DavidRoman

@computer space
    heb het geprobeerd maar het werkt nog steeds niet:S
    kan iemand misschien uitleggen hoe je hem dan exporteer en importeer in autoCAD dat de lijnen van het lettertype gewoon te bewerken zijn?
    ik heb zelf illustrator cs3 en autocad 2009

Bijdrager
    MacSchulz

Hoe heb je de outline gemaakt? Je moet de tekst selecteren, en dan onder “type” kiezen voor letteromtrek maken.
    dan moet het werken. Succes!

Bijdrager
    DavidRoman

@MacSchulz

outline is bij mij letteromtrek, heb Engelsen illustrator.
    Werkt nog steeds niet

Bijdrager
    hopsa

probeer de .DXFextensie (is interexchange)

Bijdrager
    DavidRoman

heb ik geprobeerd maar heb nog steeds het zelfde:S

Bijdrager
    MacSchulz

probeer het eens te doen met bv een getekende 3hoek, dan kun je in ieder geval zien of het aan het font ligt of aan het opslaan.
    Waarom geef ja het ai eps of dxf bestand niet aan de graveur? Dan kun je autocad toch gewoon overslaan?

Bijdrager
    hopsa

ligt het misschien aan de privileges van je document?

Autocad 2009 draai je die native onder OSX of staat ie op een andere computer en/of dus PC?

Privileges verander je als volgt,
    selecteer je document, Appeltje i, en verander de privileges

ik hoop voor je dat dat het is?

Bijdrager
    DavidRoman

Is gelukt!

als ik in de plaats van png, jpg aan klikte bij het opslaan van een dwg in illustrator deed hij het gewoon in autocad

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.