19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    baldus

illustrator tekening naar indesign omzetten

Beste Allen,

Kan iemand vertellen hoe ik een ontwerp van (bijvoorbeeld) een broek dat in een illustrator file staat, kan omzetten naar indesign, zodat ik de losse (gesloten) vlakken kan omzetten naar ‘paths’. Dit om zo in ieder vlak bijvoorbeeld een andere stof-afbeelding te plaatsen.
    Ik bedoel dus niet het gewoon plaatsen van een illustrator file in een indesignbestand;-)

Tnx alvast!

Bijdrager
    nookie

Lukt kopieren en plakken niet?

Bijdrager
    nookie

Je kan ook afbeeldingen in illustrator plaatsen en dan je betreffende vlak als een masker (samengesteld pad) maken.

Bijdrager
    MacMartino

broek/hemd (bijvoorbeeld) beide apart knippen uit illustrator>plakken in indesign. Dan heb je je vlak waarin je afbeeldingen kunt importeren.

Bijdrager
    nookie
    ”MacMartino”

broek/hemd (bijvoorbeeld) beide apart knippen uit illustrator>plakken in indesign. Dan heb je je vlak waarin je afbeeldingen kunt importeren.

Gewoon alle vlakken selecteren en kopieren en plakken.
    Dan degroeperen in Indesign.
    Staat alles ook op de juiste plek.

Bijdrager
    Pokerface

Gewoon lekker in Illustrator doen. Waarom zou je het naar InDesign willen halen?

Bijdrager
    Dr. Maddox

Illustreren in illustrator en plaatsen in Indesign als EPS PDF of AI bestand.

Moderator
    Night

Dat wil TS dus niet:? Wel lezen, hè!;)

Makkelijkste is al het voorbereidende werk in Illustrator te doen, zodat je keurige losse vlakken hebt. Dan het geheel kopiëren en in Indesign plakken. Vervolgens kader selecteren en met [command]-D je stoffen-foto per vlak erin plaatsen.

Bijdrager
    Dr. Maddox

Ik bedoel dus niet het gewoon plaatsen van een illustrator file in een indesignbestand Wink

Dat moet je dus wel doen. Daarna kan je gesloten paden gebruiken om beeld in te plaatsen..

Bijdrager
    Dr. Maddox
    ”Night”

Makkelijkste is al het voorbereidende werk in Illustrator te doen, zodat je keurige losse vlakken hebt. Dan het geheel kopiëren en in Indesign plakken. Vervolgens kader selecteren en met [command]-D je stoffen-foto per vlak erin plaatsen.

Dit is met iets meer woorden precies wat ik bedoelde en ook schreef. Ik neem aan dat TS wel snapt dat je na het plaatsen van een EPS er zelf beeld in kan zetten..

Bijdrager
    Pokerface
    ”Night”

Ik snap wel dat de TS het niet wil, maar misschien weet de TS niet dat je ook in Illustrator heel makkelijk beelden kan vervangen en verdwijnt daarmee de noodzaak om over te stappen op InDesign.

Moderator
    Night

Er is een groot verschil tussen plaatsten (importeren) en plaatsten ([command]-C + [command]-V).

Bijdrager
    Macosx

Je moet het vanuit Illustrator slepen in InDesign, dan lukt het wei;-)

:finderoud:

Bijdrager
    Dr. Maddox
    ”Night”

Er is een groot verschil tussen plaatsten (importeren) en plaatsten ([command]-C + [command]-V).

Tegen wie heb je het eigenlijk?!

Bijdrager
    nookie

Night heeft het waarschijnlijk tegen degene die het net niet duidelijk omschrijven:

Nog één keer voor de duidelijkheid…………………..:

In Illustrator – alle vlakken selecteren en dan appeltje C.
    In Indesign – appeltje V en de vlakken degroeperen. Dan de afbeelding plaatsen (appeltje-D) in geselecteerde vlak.

Slotje?

Bijdrager
    MouseMighty

Wel eerst even kijken in je voorkeuren van Illustrator dat je paden kan plakken? Dan kan je daarna “gewwon” je afbeelding in Illustrator via de c en v methode in InDesign plaatsen. Kan je er daar verder mee. De vraag blijft natuurlijk wel waarom je dat perse zou willen en niet “gewoon” netjes 2 files wil behouden.

Bijdrager
    nookie
    ”MouseMighty”

Wel eerst even kijken in je voorkeuren van Illustrator dat je paden kan plakken? Dan kan je daarna “gewwon” je afbeelding in Illustrator via de c en v methode in InDesign plaatsen. Kan je er daar verder mee. De vraag blijft natuurlijk wel waarom je dat perse zou willen en niet “gewoon” netjes 2 files wil behouden.

Hoe vaak gaan we dit antwoord nog herhalen?

Bijdrager
    MouseMighty

Omdat niemand het nl heeft gehad over de instellingen die in Illustrator wel goed moeten staan. Anders krijg je je paden nl niet gekopieërd :wink: Overigens is het quoten van de post boven je zooooo 2002, maar dat antwoord schijn je al helemaal vaak te moeten herhalen. :P

Bijdrager
    Dr. Maddox

Mouse was me net voor. Wel degelijk een reply die iets toevoegt aan de draad. En waarom een slot? Zo werkt een forum niet.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.