5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    stinky

illustrator: pdf maken met layers als pagina’s?

gezocht maar (nog) niet gevonden, dus daarom hier de vraag:

Ik wil graag vanuit illustrator een bestand saven als een PDF. dit bestand bevat meerdere layers en ik wil graag dat elke layer in de PDF een aparte pagina wordt.

nu heb ik begrepen dat vanaf CS, illustrator wel PDF’s kan maken waarin de layers layers blijven, maar die staan dan nog steeds allemaal op 1 pagina, en dat is volgens mij toch wat onhandig als je een PDF-je naar de gemiddelde leek wilt sturen. ook in Preview/Voorvertoning is er dan maar 1 pagina van het hele document zichtbaar.

Wie kan mij helpen? Is het uberhaupt mogenlijk en hoe?

(of moet ik omslachtig elke layer naar bijvoorbeeld indesign copieren en vandaaruit een multiple-page PDF maken, of elke pagina als losse PDF saven en ze in acrobat samenvoegen? het liefst doe ik alles via illustrator)

alvast bedankt:)

Bijdrager
    RBG

Wat ik altijd doe is elke laag als eps bestand opslaan en daarna alle bestanden te gelijk op distiller gooien, misschien ook enigsinds omslachtig maar dan heb ik wel het idee dat ik er de meeste controle over heb.

gegroet
    RBG

Bijdrager
    stinky

okay day is een variant van elke layer als pdf saven en ze daarna samenvoegen. inderdaad toch nog wat omslachtig.

dacht daarnet de oplossing gevonden te hebben dmv page-tiling opties, maar dat is weer voor als je artboard groter is als de pagina-grootte, en dus niet om verschillende layers op hun eigen pagina te krijgen. voor zover ik begreep dan..

het moet toch wat simpeler kunnen zou je zo zeggen

Bijdrager
    GREENSKiN

Illustrator is niet bedoeld voor multi-page… ik heb zelf ook flink gezocht naar een makkelijke oplossing ooit, maar InDesign of PDFen aan elkaar plakken bleek toch de beste optie.

Bijdrager
    stinky

okay thnx, jammer was er al beetje bang voor. toch kleine gemiste kans, zou niet zo moeilijk moeten zijn en wel heel handig.
    mocht er nog iemand zijn met het ei van columbus, ik hou me aanbevolen;)

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.