8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Jesper

Illustrator lettervorm

Hallo mensen,

Vraagje voor de Illustrator kenners onder ons. Ik heb een letter omgezet naar contouren, nu wil ik graag 1 lijntje hebben zoals het rode lijntje in het voorbeeld. Is hier een handeling voor dat dit automatisch gaat? Met de hand word het altijd minder mooi. Het moet geen shape worden, maar echt een lijntje!

Ben benieuwd:grin:

Geblokkeerd
    Anoniem

Dat gaat niet:)

Andersom gaat wel; van een lijntje een gevulde vorm maken. Maar andersom gaat dat niet zomaar. Wat je wel kan doen is nagaan hoe dik die vorm is. Als hij bijvoorbeeld 4mm dik is, dan zou je via Offset Path (in Object->Path) een negatieve offset van 2mm kunnen geven, waardoor er een lijn geplaatst wordt op de door jou aangegeven rode lijn (maar dan goed);)

Een andere manier zou ik helaas niet weten.

Bijdrager
    MichMich

Moet het echt een lijn zijn? Of mag het ook een hele dunne shape zijn? Anders kan je hem ook gewoon outlinen met een lijn aan de binnenkant (als je snapt wat ik bedoel) en dat dan aftrekken van de oorspronkelijke shape.

Bijdrager
    Little Idiot

Een lijntje zal je zelf moeten tekenen; de meeste letters hebben een dik/dun verschil, zodat er niet automatisch een midden is. Zie de middelste b boven. GOED met de hand is kan mooier zijn, dan slecht met software. Een visueel midden is niet altijd een technisch midden.

Bijdrager
    mackerjack

je zou de volgende werkwijze kunnen toepassen:
    – maak een kopie van de letter
    – zet ‘m om in contouren (als dat nog niet is gebeurd)
    – haal de dunne stukjes ertussenuit zodat je twee lijnen overhoudt
    – gebruik dan de blend tool (overvloeien) met aantal stappen op 1
    – expand en verwijder de buitenste lijnen
    en klaar is je middellijn

groet
    mackerjack

Bijdrager
    mackerjack

ik heb het net even geprobeerd met een b van het lettertype bauhaus. maar dat geeft toch niet een perfect resultaat.

jammer, ik dacht dat het idee wel leuk was :-)

Bijdrager
    Carlo

Jesper, kan je eventueel wat uitleg geven over wat je wil bereiken?

Misschien zijn er andere oplossingen.

Bijdrager
    Jesper

Hi Allen,

Thanks voor de reacties. Het moet echt een lijntje worden, dus geen shape. Ik heb het lijntje nodig omdat ik in een 3D programma het lijntje gebruik in combinatie met een vierkant, om een 3D letter te creeren die kan groeien. De B is onderdeel van een logo.

Ik ga de oplossing van Mackerjack eens proberen!

@ Mackerjack, dit is exact wat ik zocht, bedankt!:lol:

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.