7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Pixelpusher

Illustrator leren vanuit Photoshop

Beste OMT’ers,

Ik ben vrij nieuw met Illustrator. Ik doe af en toe wat klusjes maar doe eigenlijk alles met Photoshop omdat ik daar eigenlijk alles mee kan wat ik kan bedenken.
    Illustrator werkt anders. Ik heb CS4 en hem op Like Photoshop ingesteld maar nu weet ik niet hoe ik stukken uit lagen kan knippen en bijvoorbeeld een laag kan vullen met een patroon en weet ik niet hoe ik een patroon kan toevoegen. Zo wil ik een groot A0 poster maken en op de achtergrond een gras texture hebben. Nu heb ik een mooie texture op wallpaper formaat gevonden maar moet ik deze met de hand naast elkaar schuiven of kan het ook anders?

Dit zijn een aantal vraagjes maar eigenlijk heb ik er nog veel meer en ik denk dat er ongetwijfeld meer mensen zijn die in het zelfde bootje als ik hebben gezeten. Wie kan mij wat aanraden?

Emiel

Bijdrager
    MouseMighty

Wat wil je met Illustrator doen, let je er wel op dat Illustrator in principe een vector programma is? Een leuke texture op wall formaat als in vector bestand of afbeelding? Indien het laatste loop je op A0 formaat denk ik wel tegen een resolutie probleem aan. Als je CS4 hebt, heb je ook Adobe Media PLayer. Start die eens op en zoek naar Learning Illustrator CS4 tutorial filmpjes.

Bijdrager
    Pixelpusher

Het wordt iets in deze richting. Er zitten dus ook fotos in.

Bijdrager
    MouseMighty

Dat is nie moeilijk zo’n wit vel (als in een 404 error) :P Zodra er foto’s bij komen zit je met Illustrator alleen ook niet echt lekker meer. Ooit wel eens van het opmaakprogramma InDesign gehhord. Heb je waarschijnlijk wel in je CS4 collectie zitten. Dat is om publicatie’s op te maken voor print (en tegenwoordig ook web). Combineren van Illustrator (vector) elementen en Photoshop (afbeeldingen/bestanden). Zo doe je dat :wink:

Bijdrager
    Pixelpusher