7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Pixelpusher

Illustrator leren vanuit Photoshop

Beste OMT’ers,

Ik ben vrij nieuw met Illustrator. Ik doe af en toe wat klusjes maar doe eigenlijk alles met Photoshop omdat ik daar eigenlijk alles mee kan wat ik kan bedenken.
    Illustrator werkt anders. Ik heb CS4 en hem op Like Photoshop ingesteld maar nu weet ik niet hoe ik stukken uit lagen kan knippen en bijvoorbeeld een laag kan vullen met een patroon en weet ik niet hoe ik een patroon kan toevoegen. Zo wil ik een groot A0 poster maken en op de achtergrond een gras texture hebben. Nu heb ik een mooie texture op wallpaper formaat gevonden maar moet ik deze met de hand naast elkaar schuiven of kan het ook anders?

Dit zijn een aantal vraagjes maar eigenlijk heb ik er nog veel meer en ik denk dat er ongetwijfeld meer mensen zijn die in het zelfde bootje als ik hebben gezeten. Wie kan mij wat aanraden?

Emiel

Bijdrager
    MouseMighty

Wat wil je met Illustrator doen, let je er wel op dat Illustrator in principe een vector programma is? Een leuke texture op wall formaat als in vector bestand of afbeelding? Indien het laatste loop je op A0 formaat denk ik wel tegen een resolutie probleem aan. Als je CS4 hebt, heb je ook Adobe Media PLayer. Start die eens op en zoek naar Learning Illustrator CS4 tutorial filmpjes.

Bijdrager
    Pixelpusher

Het wordt iets in deze richting. Er zitten dus ook fotos in.

Bijdrager
    MouseMighty

Dat is nie moeilijk zo’n wit vel (als in een 404 error) :P Zodra er foto’s bij komen zit je met Illustrator alleen ook niet echt lekker meer. Ooit wel eens van het opmaakprogramma InDesign gehhord. Heb je waarschijnlijk wel in je CS4 collectie zitten. Dat is om publicatie’s op te maken voor print (en tegenwoordig ook web). Combineren van Illustrator (vector) elementen en Photoshop (afbeeldingen/bestanden). Zo doe je dat :wink:

Bijdrager
    Pixelpusher

Hij is weer online, verkeerd geplaatst. Bij Indesign kan ik niet eens een nieuw document openen. Hij geeft als maten iets als 51p0. Ik moet iets in cm hebben? :S

Bijdrager
    MouseMighty

Ik, krijg nog steeds een 404. Ga een in InDesign naar je voorkeuren en pas daar je maateenheden aan. Gebruik de Help functie als je er niet uitkomt. Reken maar in mm dat is in druk gebruikelijker. En overigens als je in dat venster dat je laat zien op OK klikt dan heb je een nieuw document hoor :wink: Ook kan je daar in Page Size andere presets vinden voor A5, A3 etc…. beetje verder klikken dan je muis lang is. Ik wil je best helpen maar ik ga hier geen online stap voor stap InDesign cursus geven. Ik gaf de Adobe TV tip al, zo zijn er ook podcast, vodcasts over InDesign.

Bijdrager
    Pokerface

Eerst een cursus DTP gaan volgen misschien? Of wat tutorials downloaden? Uitbesteden aan mensen die er voor gestudeerd hebben misschien?
    InDesign is hier prima voor, maar Illustrator kan ook best, ondanks de foto. Gras in een patroon? Wordt dat mooi op poster formaat? Ik zou je tekst ff wat beter spatiƫren. Beroerd leesbaar, zo dicht op elkaar. Zet de voet met bal er ff wat beter in.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.