6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    polansky

Illustrator CS6 lagen en maskeren?

Hallo,

Ik ben nieuw met illustrator CS 6 en zou graag willen weten hoe ik bij meerdere lagen de onderste lagen kan maskeren zodat deze transparant blijven.
    Momenteel ben ik bezig met het maken van een stempel, maar ik krijg het niet goed voor elkaar om de stukjes cirkel binnen het rechthoekje zo te maskeren (of te verwijderen) dat je deze niet meer zult zien

Uiteraard kan ik dat vakje vullen met wit, maar als ik deze stempel dan in Photoshop wil gebruiken zie ik dat het rechthoekje gevuld is met wit. Dat is uiteraard niet wat ik wil. Het gaat dus om het maken van de outline van de stempel. Hoe doe ik dat?

Hopenlijk ben ik duidelijk geweest, want ik weet niet goed hoe ik het anders moet uitleggen.

Bijdrager
    Koning Frank

Dat doe je met de pathfinder tool

Bijdrager
    polansky

Bedankt! – Het is gelukt zij het met wat moeite!

Bijdrager
    Richele

Je had de cirkels ook door kunnen knippen met het schaar-gereedschap en dan de tussenliggende delen weggooien. Je had ook het vlak kunnen vullen met wit en als je hem geplakt hebt in Photoshop de laag met de stempel er in van “normal” op “mutiply” kunnen zetten )bovenaan in het layer-venster, dan wordt namelijk het wit transparant

Bijdrager
    iPodzz

Inderdaad, een van de pathfinder tools.
    Maar waarom zou je een illustaror bestand in Photoshop willen gebruiken, dit gaat alleen maar ten koste van de vectoren.

Bijdrager
    MouseMighty

Tenzij je het Illustrator natuurlijk als “smart object” gebruikt:wink:

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.