6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Johnyw

illustrator label aanpassen ?

Goeie morgen,
    Ik heb een nieuw wijnlabel gemaakt voor onze firma.
    Het label word gedrukt in Zuid Afrika, waar ook de wijn vandaan komt (wij zijn invoerder).
    Ik heb het op hun vraag in illustrator formaat doorgestuurd maar nu krijg ik van de drukker ginder volgende vraag:

Thanks for the Avondson label order, a few things i would like to clear with
    you.
    The artwork herewith has a tree extending out to the right could your
    designer remove it and also indicate the trim size. (80x100mm) Does the
    vintage 2010 stay on front label??

Tja, die boom, dat staat op een afzonderlijk laag uiteraard maar hoe ik dat snel en nauwkeurig kan afknippen langs een rechte lijn, dat weet ik niet ?
    Ook begrijp ik niet wat ze bedoelen met: “indicate the trim size”?
    Nu, die rand; dat is eigenlijk een border maar daar een brush op toegepast. Hoe zet je zoiets eigenlijk om in een gewone vector? Kan dit?

Wie kan me hierbij helpen aub?
    thx
    Johny

Bijdrager
    MacMartino

Tsja, daarom heb je ook pro’s.
    Die zorgen ervoor dat de tekst wel goed gespatieerd is (kijk naar de A V O N, dat loopt niet lekker),
    dat er geen arial op een label verschijnt;) en dat het geheel conform specs wordt aangeleverd.
    Verder staat er MUSCADEL en als je wijn drinkt, weet je dat het MUSCADET moet zijn;)

Je label is 80 x 100. Je kunt je document op dat formaat opmaken (werkgebied instellen op die grootte) en
    een niet aflopende PDF er van maken, met snijtekens want daar vragen ze om.

Je kunt ook over het geheel een kader van 80×100 leggen, zonder vullen en met een rand (zodat je het ziet), totdat het goed ligt. Dan doe je appeltje-c (kopieren).
    Dan selceteer je alles en je ‘maakt masker’ (appeltje 7).
    Dan knipt hij dus exact een 80×100 ervan.

Vervolgens doe je appeltje-f (plak op exact zelfde stand) en met dat kader geselecteerd
    doe je filter > maak snijtekens.
    Dan klik je dat bovenliggende kader aan en zet de vulling op geen. Voila, klaar.

Je kunt ook je label als ‘input’ aan een pro geen, die er vervolgens nog even naar kijkt en elementen
    beter rangschikt en dan ook goed uitvoert. Ben je misschien 90 euri lichter, maar een mooier label rijker;)
    Succes.

Bijdrager
    Johnyw

Wat dat pro zijn betreft heb je gelijk.. moet je eens aan mijn schoonvader ( de baas proberen uitleggen .. alles moet gratis !) .
    Je slaat wel de bal mis wat die muscadet betreft, het is wel degelijk Muscadel !
    Ik ga proberen te doen zoals je zegt.

Bijdrager
    KarelWillem
    MacMartino op 04 november 2010

…Verder staat er MUSCADEL en als je wijn drinkt, weet je dat het MUSCADET moet zijn ;)….

Ook kennis van wijnen is net een vak.:lol:

Muscadet komt per definitie ALTIJD uit Frankrijk. Dat ligt een rot-eind van Afrika af.

Maar jij bent misschien in de war met Muscat? http://wineintro.com/types/muscadel.html

Bijdrager
    MacMartino

haha, lekker zo’n muscadelletje!

Bijdrager
    Johnyw

ja, de Zuid Afrikaanse leverancier heeft me bevestigd dat het muscadel moet zijn ?
    Waarom (want het is een muscadet) is me een raadsel. Misschien mogen ze officieel muscadet niet op hun labels gebruiken. (zij mogen ook de benaming “champagne” niet gebruiken..zij noemen het dan maar Sparkling wine)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.