9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Jeldro

Illustrator herkent vlakken niet van AutoCAD bestand

Hallo allemaal,

Ik heb de afgelopen tijd een plattegrond van een vakantiepark in AutoCAD gemaakt. Nu wilde ik het gaan bewerken in Illustrator om kleuren en tekst toe te voegen.
    Maar nu heb ik het AutoCAD bestand geopend in Illustrator alleen herkent hij de verschillende vlakken niet, zoals een vierkantje wat een huis voorstelt, nu krijg ik alleen een lijn geselecteerd of het hele ontwerp.
    Hoe krijg ik het voor elkaar dat Illustrator de verschillende vlakken herkent, zodat ik elk apart vlak makkelijk een andere kleur kan geven?

Alvast bedankt

Bijdrager
    KarelWillem

Dat hangt natuurlijk helemaal af van hoe de vectoren opgebouwd of omgezet zijn.

Als een vlak bestaat uit losse afzonderlijke lijnen, dan kun je dat niet als vlak selecteren.
    Zo simpel is dat.

Een beetje overdreven als dit dus…

Bijdrager
    Jeldro

Hoe kun je voorkomen dat de vlakken bestaan uit afzonderlijke lijnen? Moet ik dan het autocad bestand bewerken

Bijdrager
    Jeldro

Maar volgens mijn zijn de lijnen wel met elkaar verbonden dus daar kan het niet aan liggen

Bijdrager
    Blieper

Probeer de verschillende extensies eens, dwg, dxf of pdf, ik ken het. Ik zou sowieso alles wat gegroepeerd is Degroeperen, dat heeft bij mij ook wel eens problemen verholpen… Ben benieuwd…

Bijdrager
    Jeldro

Ik heb alle bestands indelingen geprobeerd maar dat maakt geen verschil, degroeperen doe ik ook altijd werkt ook niet.
    misschien kan het gewoon niet, dan moet ik maar alles met de hand gaan verbinden. Bedankt in elk geval!

Bijdrager
    Buzz

Heb je de Live Paint optie in Illustrator al geprobeerd? Die werkt bij mij altijd wel in CAD tekeningen.

Bijdrager
    Jeldro
    Buzz op 26 januari 2016

Heb je de Live Paint optie in Illustrator al geprobeerd? Die werkt bij mij altijd wel in CAD tekeningen.

Bij mij werkt het nu ook, bedankt voor de tip!

Bijdrager
    Tritium

Ik werk zelf ook dagelijks met AutoCAD incombi met Illus, en ik zal Live Paint nooit te nimmer aanraden. Ik weet niet waarvoor je de plattegrond maakt, maar als je straks een relatief kleine verandering wil doorvoeren kun je helemaal opnieuw beginnen. Als illus het niet pakt zit je probleem in CAD. Zorg dat je alles goed in lagen hebt getekend en bounderies. Kijk uit voor 2d poly’s, splines en soms region, deze kunnen conflicteren. Werken in lagen is sowieso erg handig want hierdoor kun je in illustrator snel invullen :). huizen bij huizen groen bij groet etc…. dwg inladen en klik klik klik en klaar

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.