9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    decibel

Illustrator grafiek niet meer te openen [OPGELOST]

Tijdens het openen van een illustrator document (.ai) krijg ik de volgende melding:
    ”Kan illustratie niet openen. Alle objecten in een samengesteld pad moeten paden zijn en geen deel uitmaken van een tekstobject”
    Vervolgens opent-ie ‘m wel, maar er is niks te zien. Wég grafiek.:x

Uit een vorig topic hier op MacOSX is hier geen antwoord op gekomen, dus ik probeer het nog maar een keer… Ik weet dat het te maken kan hebben met een geimporteerde pdf (ivm ‘overtrekken’). Die pdf had ik al gedelete uit de file, dus in principe heeft-ie daar geen link meer naartoe.

Hoe o hoe kan ik weer mijn grafiek openen in Illustrator??????

Oja, het oenige is ook dat ik ‘m wel kan plaatsen in Indesign: ik zie dan wel de grafiek…!
    Heb ik al geprobeerd: pdf via indesign maken en openen in Illustrator: okee, dan heb ik de vectoren wel weer, maar alle teksten zien eruit als “?????”, dat is ook weer heel veel werk om de boel te herstellen.:cry:

Illustrator CS (11.0)
    OSX 10.3.9

Bijdrager
    MacBeer

Als je de ill bekijk in overtrekmodus, zie je dan ook niets?

Bijdrager
    decibel

Nee, noppes, alles foetsie…
    Ook nog geprobeerd: uitzoomen en :apple: A (selecteer alles), maar helaas, er is niets te selecteren…

Bijdrager
    Deskman

Openen en exporteren naar een ouder bestandformaat..?

Bijdrager
    decibel

Het idee is goed, maar nee, helaas…lege bestanden is alles wat ik zie…:cry:
    Het originele bestand is trouwens 304 KB ( :apple: i in finder) en … ik zie de grafiek wél in de ‘voorvertoning’ van het venster dat je krijgt na :apple: i…!:x

Bijdrager
    marloez

ik heb hier hetzelfde probleem met een document… ik zal ook eens even kijken.

Bijdrager
    marloez

okee…

ik kan m wel openen in Acrobat, dan opslaan als eps en dan weer openen in illustrator, is dat misschien je oplossing?

Bijdrager
    decibel

JAAAAA!!!
    Dat werkt! THANX!!!! Dikke zoen :kiss: van mij!
    Voor de meelezers: alle vectoreninfo heb ik nu weer terug! Het enige nadeel(tje) is dat alle teksten naar paden zijn omgezet.
    Maar ik ben weer een blij mens!!

Bijdrager
    marloez

you’re welcome!;)

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.