5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    jkazius

Illustrator en Samba

Hier op mijn werk hebben we sinds kort een nieuwe linux file server met Samba erop. Na het verhuizen van de oude naar de nieuwe server hebben de beheerders alle .AppleFileInfo en .DS_Store bestanden weggegooid met als gevolg dat ik Adobe Illustrator (.ai) bestanden niet meer vanaf de server kan openen. Als ik ze naar mijn desktop kopieer en vervolgens open en opsla op de server, kan ik ze daarna weer wel gewoon openen… Is er een mogelijkheid om automatisch de .AppleFileInfo en .DS_Store bestanden aan te maken / herstellen? Het probleem doet zich alleen voor met .ai bestanden. .eps en .psd en andere bestanden kan ik gewoon openen.

Hellep!

Bijdrager
    angorawol
    ”jkazius”

Hier op mijn werk hebben we sinds kort een nieuwe linux file server met Samba erop. Na het verhuizen van de oude naar de nieuwe server hebben de beheerders alle .AppleFileInfo en .DS_Store bestanden weggegooid met als gevolg dat ik Adobe Illustrator (.ai) bestanden niet meer vanaf de server kan openen. Als ik ze naar mijn desktop kopieer en vervolgens open en opsla op de server, kan ik ze daarna weer wel gewoon openen… Is er een mogelijkheid om automatisch de .AppleFileInfo en .DS_Store bestanden aan te maken / herstellen? Het probleem doet zich alleen voor met .ai bestanden. .eps en .psd en andere bestanden kan ik gewoon openen.

Hellep!

Vraag aan je beheerders of ze de .AppleFileInfo en .DS_Store bestanden, in het vervolg met rust laten, anders kan je met je mac niet vanaf de server werken. (Het is echt noodzakelijk en zijn zeker geen virussen.
    (ik heb nadat ik met missing sync op mijn palm werk ook dezelfde bestanden staan)
    Trouwens iedere keer als je met je mac inlogt zullen deze bestanden er terug staan. Eigenlijk breng je de oplossing zelf aan, de hele boel naar de desktop brengen en terugzetten.

Bijdrager
    jkazius

Ja, maar het zijn nogal een hoop ai bestanden….:)

Bijdrager
    angorawol

Zeg tegen die beheerders dat zij er zich maar mee moeten bezighouden, het is uiteindelijk hun schuld. Potje breken, potje betalen.
    (soms zijn het toch maar een stelletje betweters)

Bijdrager
    Tomaat
    ”angorawol”

[…]
    (soms zijn het toch maar een stelletje betweters)

true..maar soms hebben ze het ook bij het juiste eind;)
    Als je eens informeerd waarom ze die bestanden hebben verwijderd..:)

En ja..ik denk dat de enige oplossing is, alle bestanden lokaal naar een mac kopieeren en weer naar de server kopieeren..

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.