24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Q:
    Bijdrager
    Tee Loo

Illustrator en Photoshop op een Macbook?

Hallo,

Heeft iemand ervaring met Creative Suite 3 op een Macbook?
    Met name Photoshop en Illustrator.

Vraag is of een macbook sterk genoeg is voor deze software. Of dat een Pro toch een must is met CS3.

bedankt

Teeloo

Bijdrager
    Yurgen

Zolang je er meer dan 1 Gb ram in stopt loopt het als een tierelier.

Bijdrager
    jermain

ja ik heb een macbook 2,16 ghz 2gb 120 gb en heb adobe creative suite 3 web premium en draait gewoon goed hoor alleen als ik dreamweaver en photoshop tegelijk open heb gaat i even blazen maar daar hoef je je niet druk over te maken:D

Bijdrager
    MacBoot

trekt hij makkelijk
    maar ik raad je wel 2GB RAM aan en voor grotere projecten 4GB

Bijdrager
    Dedstok
    ”jermain”

ja ik heb een macbook 2,16 ghz 2gb 120 gb en heb adobe creative suite 3 web premium en draait gewoon goed hoor alleen als ik dreamweaver en photoshop tegelijk open heb gaat i even blazen maar daar hoef je je niet druk over te maken:D

Ik heb de laatste macbook, 2 gig, 250 gig.. Master collection als het goed is, en heb vaak genoeg photoshop, dreamweaver en nog een derde aanstaan.. hij trekt het allemaal.. niks mis mee.

Bijdrager
    jeroenth

gaat makkelijk:wink:

Bijdrager
    Nikita

Tuurlijk man, zelfs op een PowerBook G4 1,5 GHz draait het nog prima… :P

Trouwens, qua processorkracht ontlopen de MacBook en Pro elkaar niet veel, alleen qua videokaart. Met CS4 heb je daar wel een (groter) voordeel mee omdat Photoshop CS4 veel taken ook op de videokaart kan bewerken. Dan ben je met een Geforce 8600 natuurlijk een stuk beter af dan met een simpele GMA X3100.

Bijdrager
    Tee Loo

Super Info jongens!

Laat maar komen!

bedankt

Bijdrager
    jermain
    ”Nikita”

Tuurlijk man, zelfs op een PowerBook G4 1,5 GHz draait het nog prima… :P

Trouwens, qua processorkracht ontlopen de MacBook en Pro elkaar niet veel, alleen qua videokaart. Met CS4 heb je daar wel een (groter) voordeel mee omdat Photoshop CS4 veel taken ook op de videokaart kan bewerken. Dan ben je met een Geforce 8600 natuurlijk een stuk beter af dan met een simpele GMA X3100.

ok dan heb ik ook een vraagje is het dan handig om cs4 op me macbook te draaien? ofniet?

Bijdrager
    Nikita

Het zal ongetwijfeld draaien, maar voor grafische snufjes is een Pro (of een iMac…) in dat geval een betere keus. Beetje afhankelijk van wat je doet, ik ken het fijne er ook niet van.

Moderator
    Mac Daddy

@jermain: Je weet dat CS4 nog niet uit is? Het is nog volop in ontwikkeling.

Bijdrager
    Nietzman

Hij is al aangekondigd, dus ik neem aan dat ‘ie al Gold is. Zullen ze wel niet zoveel meer aan ontwikkelen.

Bijdrager
    Nikita

Inderdaad, vanaf oktober zou ‘ie leverbaar moeten zijn (zie hier). Sterker nog, je kan ‘m op bepaalde sites ook al pre-orderen.

Bijdrager
    MouseMighty

Nog sterker ik heb het (CS4 dus) hier draaien op een MacBook 2ghz Intel Core duo (dus niet de core 2) met 2gb ram. Draait prima.

Moderator
    Mac Daddy

Oooh. :oops:

Nu mag ik mij wel schamen. Ik heb het nieuws hierover niet in de gaten gehouden.
    Dan hoop ik dat die snel komt.:D

Bijdrager
    Dagaloni

Waar licht het dan aan dan photoshop CS2 bij mij soms erg sloom is? Videokaart of processor?

Inactief
    Anoniem
    ”Dagaloni”

Waar licht het dan aan dan photoshop CS2 bij mij soms erg sloom is?

Je hebt vast een Mac met intel? Dan gebruikt CS2 Rosetta om het te emuleren… en dat is inderdaad traaaaag. CS3 draait wel native op intel, dat is een stuk sneller.

Moderator
    Mac Daddy

Zakske bedoelt dus dat CS2 onder Rosetta draait. Klein typefoutje van hem.:wink:

Bijdrager
    MouseMighty

en RAM… RAM is het toverwoord. Hoe meer RAM aanwezig hoe vlotter de handel loopt.

Inactief
    Anoniem
    ”Mac

Zakske bedoelt dus dat CS2 onder Rosetta draait. Klein typefoutje van hem.:wink:

Idd. :moe:

Bijdrager
    Dagaloni

Ok bedankt maar Rosetta zegt me helemaal niets:oops:

Inactief
    Anoniem

CS2 draait eigenlijk enkel op de PowerPC, niet op intel. Om het toch te kunnen gebruiken heeft Apple Rosetta gemaakt, een programma dat de PowerPC op een Mac met intel emuleert. Zoiets kost echter enorm veel rekenkracht, en is dus traag.

Bijdrager
    Dagaloni

Oohw! Kijk nu snap ik het.

Off topic: Logic pro is soms ook traag heeft dat daar ook mee te maken?

Bijdrager
    Nikita

Afhankelijk van welke versie je hebt. De huidige versie, 8, draait namelijk ook op Intel en heeft dus niks met Rosetta te maken.

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.