9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    CorMac

Illustrator: een gescande tekening bewerken

Ik heb zojuist een tekening uit een kleurboek gescand en nu is het de bedoeling om die in te kleuren (gehele vlaken in één keer) en ook met het penseel moet het kunnen. Nu heb ik al live trace gedaan en ik kan vlakken een kleur geven, maar met het penseel kan ik niks doen. En dat is eigenlijk wat ik nodig had, zodat mijn neefje met m’n Wacom tablet is een tekening kan inkleuren.

Ook zijn er bepaalde stukken in de tekening die niet gesloten zijn waardoor de lijn een kleur krijgt en niet het vlak zelf, hoe kan ik dat vlak gesloten maken want via object/path/join krijg ik een foutmelding dat het na live trace of live paint niet mogelijk is om lijnen te verbinden.

Inactief
    Anoniem

Als je hem nu eens livetraced, dan exporteerd naar pdf en die opent in Photoshop? Photoshop lijkt me voor je neefje wat leuker omdat hij dan veel verschillende “kwasten” (penselen) kan gebruiken. (Ik neem aan dat hij nog klein is vanwege de kleurplaat)

Bijdrager
    CorMac

Dan zal ik maar even terug Photoshop installeren en dat eens proberen. Het is voor hem inderdaad misschien leuker op die manier ja. Hij is inderdaad nog klein (5 jr) Maar, vroeg geleerd…:)

Bijdrager
    DekayONE

Is het de bedoeling om een soort van Albert Hein of Plus na te bootsen. Je weet wel, van die aanraakschermen in de supermarkt met verschillende soorten spellen, kleurplaten, e.d.?

Als iemand dergelijke software kent voor de Wacom tablet, dan houd ik me graag aanbevolen!

Bijdrager
    CorMac

Die ken ik niet, moet ik is een keertje op letten dan.
    Het bewerken in Photoshop gaat goed. Maar zou ik toch ook graag een antwoord hebben op de vraag i.v.m. Illustrator.

Bijdrager
    MacMartino

Ja, was er nog maar streamline, dat was een stuk prettiger en secuurder dan live trace…

je kunt ook de scan eerst in photoshop compleet maken (lijnen sluitend met elkaar verbinden)
    en daarna pas tracen.

Bijdrager
    Pivni Pes

Ja, streamline was inderdaad wel een fijn programma.
    Maar met live trace kan je ook best wel veel mee doen, je moet er gewoon eventjes mee spelen, en merk je al snel wat het allemaal wel niet kan.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    Maikelw op 05 november 2010

Als je hem nu eens livetraced, dan exporteerd

t

Maikelw op 05 november 2010

naar pdf en die opent in Photoshop?

Dat lijkt mij weer wat omslachtig — als je de tekening namelijk gescand hebt, zal dat wel in een bitmap-formaat zijn, dus dan lijkt het mij makkelijker om dat bestand gelijk in Photoshop te openen in plaats van via Illustrator te gaan:)

Bijdrager
    remisc

of gewoon dit:
    colorelli

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.