6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    solutions

Illustrator CS2 crashes op iMac 2 Ghz Intel Core Duo

Ik heb een iMac, 2 Ghz Intel Core duo met 2 GB, 667 Mhz DDR2 SDRAM werkgeheugen. Ik werk veel met illustrator (CS2). De laatste tijd heb ik erg veel last van crashes. Ik draai dan alleen illustrator en een paar kleine progjes (adresboek en iCal). Meer niet. Ik weet dat CS3 uit is en dat zal wel beter gaan (iemand ervaring hiermee), maar zijn er goede tips om die crashes te verminderen of beter te vermijden? Meer geheugen? Overstappen naar CS3?

Voor de duidelijkheid, het gaat er om dat illustrator zo ongeveer elk kwartier crashed.

Anybody?

Thanks.

Geblokkeerd
    Anoniem

CS2 is nite gemaakt om op een Intel Mac te draaien. Rosetta, gemaakt door Apple, zorgt voor een emulatie zodat deze programma’s wel werken. Maar de enige manier om het echt goed te laten draaien (en een FLINKE snelheidswinst te krijgen) is door over te stappen op CS3;) Dat leverde bij mij een snelheidswinst op van ongeveer 150-200% (bijna 2x zo snel voor je gevoel dus). En ik zit op exact dezelfde iMac als jou, dus je hebt nog een redelijk goed vergelijkingspunt ook:)

Bijdrager
    Nikita

Meer geheugen dan 2 GB past er ook niet in jouw type iMac, alleen de Core2 Duo ondersteunt tot 3 GB.
    Ik denk dat CS3 aanschaffen inderdaad de beste oplossing is, scheelt je inderdaad énorm in snelheid. Ik had zelf Photoshop CS1 op een MacBook Core Duo en nu CS3 (alleen Photoshop – de bèta) en die vliegt t.o.v. CS1 :)

Bijdrager
    thuuske

Ligt niet aan je geheugen.

Ik had er ook last van, alleen met illustrator CS2. Telkens als ik de pathfinder gebruikte, crashte ie.

Nu heb ik CS3, en alles werkt perfect!

Bijdrager
    thuuske

En gewoon overstappen naar CS3 zou ik doen

Bijdrager
    WaZoo

Klopt! Kon je in CS2 oplossen door het venster “Appearance” te sluiten en illy te herstarten, dan deed pathfinder het weer.
    Maar CS3 werkt als een zonnetje en walchelijk snel!:)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.