6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    gein

Illustrator CS2 – crash

Hallo,

Ik heb de nederlandse versie van Adobe CS2 geïnstalleerd op een ‘schone’ computer (PowerBook G4).
    Illustrator crasht op het moment dat ik een nieuw document wil aanmaken. Een bestaand document openen gaat goed. Dit probleem achtervolgt me al 3 weken; ik heb alle troubleshoot-documenten van Adobe Helpdesk doorgespit en uitgevoerd. Na al die pogingen, die tot niets hebben geleid, heb ik de computer opnieuw geformatteerd, CS2 geïnstalleerd, en steeds getest hoe het functioneerde. Steeds na het installeren van een programma of na het terugzetten van files controleerde ik of Illustrator zich nog staande hield. Na een dag niets te hebben gedaan, had Illustrator ineens weer hetzelfde euvel: een crash meteen na het aanmaken van een nieuwe file.
    Preferences weggooien e.d heb ik al vele malen gedaan….

Wie helpt mij uit deze wanhopige gevechten? Ik ben dit absoluut niet gewend, noch van de Mac, noch van Adobe.

Ik hoop op een antwoord…

Annemiek

Bijdrager
    ozzie X

Dat klinkt als een vervelend probleem. Weet niet of je het al gedaan hebt, maar er is al een update naar versie 12.01. Mocht je die nog niet geinstaleerd hebben is dat dat misschien de oplossing, Anders weet ik het even niet. Ik heb ook CS2 op een Powerbook G4 draaien zonder problemen. Gebruik je 10.4?

Bijdrager
    marcz
    ”gein”

Ik heb de nederlandse versie van Adobe CS2 geïnstalleerd op een ‘schone’ computer (PowerBook G4).
    Illustrator crasht op het moment dat ik een nieuw document wil aanmaken. Een bestaand document openen gaat goed. Dit probleem achtervolgt me al 3 weken;

Ik had/heb precies hetzelfde probleem!
    Maar het bleek dat als ik een nieuwe gebruiker aanmaakte en van daaruit werkte het probleem verdween!
    Dat betekent dus dat er iets anders in mijn geinstalleerde software dwars zit. Daar ben ik nu naar op zoek.
    Zolang heb ik nu maar vanuit een bestaande template een blanco template gemaakt en die open ik als ik een nieuw document wil hebben. Dat werkt inderdaad dus wel.
    Het blijft een raar probleem. Adobe reageert niet op berichten en de crashlog geeft mij niet voldoende aanknopingspunten, want daar worden zowat ALLE andere programma’s op mijn computer in genoemd.

Ik hou je op de hoogte als ik een oplossing tegenkom.

Marc.

Bijdrager
    gein

Ik heb de nederlandse versie; daar is nog geen update voor naar 12.0.1.
    Ik weet niet hoe lang Adobe daarover gaat doen… het schijnt dat die update wel wat stabieler is.
    En ik werk inderdaad met 10.4

Ik zal ook een nieuwe gebruiker aanmaken en het van daaruit proberen.
    Mocht ik ook iets meer te weten komen, dan meld ik het!

Bijdrager
    Deskman

Het probleem heeft ze naar het lijkt hier opgelost…

Bijdrager
    MacBeer

Iene miene mutte…. 2 topics over 1 probleem is niet nodig. Ik zet deze op slot. We gaan verder in het andere topic.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.