12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Sleutelbeheerder
    Night

Illustrator CS1: stippellijnen naar losse lijndelen

Hoe kan ik in illustrator stippel-lijnen (ik heb er een heleboel) omzetten naar losse lijntjes (op de plek waar de gedeelten van de stippellijn zichtbaar zijn)? Het moet allemaal gelaserd worden, dus een CS stippellijn ziet er dan als een gewone lijn uit. Bij ‘Flatten transparancy’ worden de lijnen met een lijndikte een rechthoek, dus da’s óók niet de bedoeling :?

gewoon van – – – – – ( ___________ met cmd-y)
    naar – – – – – – – – – – – ( – – – – – – – – – – -) met cmd-y)

Alvast bedankt!

Bijdrager
    kontheur

EDIT: foutje!

Zal ff kijken! Kan het zo snel niet vinden…

Bijdrager
    dennie

Je moet hem even exporteren naar WMF bestand dan weer open in illustrator en hoppa je bent klaar

Zo makkelijk is het :D

Bijdrager
    MauZ

herkent de laserapparaat geens tippellijn?

Bijdrager
    dennie

Een laser lees alleen de buitense lijnen van illustrator als je daar een een stippellijn in maakt leest hij hem als een hele lijn omdat de pad daarvan langwerpig is

Dat kan je heel goed zien als je de stippellijn aan klikt

daarom moeten deze altijd los gemaakt worden

Bijdrager
    helix

vanuit illustrator is er een truukje voor, selecteer de om te zetten stippellijn, kies dan menu>object>flatten transparency (volledig naar vector schuiven van de instelling) en klaar is kees…

H.

Bijdrager
    kontheur
    ”helix”

vanuit illustrator is er een truukje voor, selecteer de om te zetten stippellijn, kies dan menu>object>flatten transparency (volledig naar vector schuiven van de instelling) en klaar is kees…

H.

Waarom heet dit eigenlijk flatten transparency / tranparantie afvlakken?
    En wat doet deze functie eigenlijk allemaal?

Bijdrager
    marloez

haha, top! daar was ik me vandaag nou ook rot naar aan het zoeken!:D
    wat een troep zeg, dat cs….;)

Bijdrager
    kontheur

Ze hebben nog meer leuke vertalingen in Photoshop zitten. ‘doordrukken’ ‘emmertje’ ‘knipsel’ en nog meer troep!

Ben blij dat ik thuis de engelse versies heb!

Sleutelbeheerder
    Night
    ”helix”

H.

Bij ‘flatten transparancy’ wordt de lijndikte meegenomen en wordt er (dus) een rechthoekje van gemaakt, waardoor de laser dus als het ware 2x over hetzelfde gedeelte gaat. Dat is dus NIET de bedoeling. (maak maar eens een stippellijn, doe flatten transparancy en vergroot deze dan heel sterk)

Sleutelbeheerder
    Night
    ”dennie”

Je moet hem even exporteren naar WMF bestand dan weer open in illustrator en hoppa je bent klaar

Duhhh, WMF is een bitmap…. voor de laser heb ik wèl vector-informatie nodig!!!

Bijdrager
    dennie

WMF een Bitmap hoe kom je erbij het is echt wel een vector bestand:P

Een wmf bestand is een Window MetaFile. Zoals het al zegt is dit het standaard vector bestand gebruikt door Microsoft Windows. Het formaat onderscheidt zich van de rest van de vector formaten, omdat het niet de standaard data voor coördinaten bevat, echter de directe aansturing van het Graphics Device Interface (GDI), een echte Windows term. Het is dus meer een programma dan een formaat. Nooit is de specificatie van het formaat geheel vrijgegeven, maar veel boeken van Microsoft bevatten wat basis info over het inlezen van de bestanden. Standaardextensie is .wmf.

”Night”
    ”dennie”

Duhhh, WMF is een bitmap…. voor de laser heb ik wèl vector-informatie nodig!!!

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.