14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    servir frais

Illustrator CS – transformatiepalet : weergave

het viel mij vandaag op dat wanneer de weergave op millimeter staat, ik nooit 210 x 297mm of wat dan ook zie maar wel 209.988 of 209.9997.

ik weet het, het is pietluttig maar ik stoorde er mij wel aan… is dit normaal in de cs versie van illu?

servir frais

Bijdrager
    was frans

ik vind het niet pietluttig, heb er zelf ook last van (als in ik stoor me er ook aan), ben iemand van hele liefst afgeronde getallen (of is dat dubbelop) en exacte coördinaten) Helaas, volgens mij ligt het echt aan CS, als ik een kader trek heb ik ook altijd 249,999 etc. uitermate irritant! :x :x :x

Bijdrager
    angorawol

Pietluttig? zo worden de banken rijk.

Bijdrager
    Dustbunny

Het is inderdaad erg irritant, er zal vast geen oplossing voor zijn. Het is trouwens ook zo als je in pixels werkt.

DB

Bijdrager
    freshface

Ik moet eerlijk zeggen dat ik er geen last van heb.

Bijdrager
    bekhof

Als je een exacte tekening moet maken, en doormiddel van ‘stap en herhaal’ een aantal objecten boven elkaar moet zetten, is dat dus ERRUG vervelend. Zeker als je een object ergens in het midden moet wijzigen, je kunt op dat moment alle co√∂rdinaten zelf uit gaan rekenen, omdat je niet veel wijzer wordt van 4 cijfers achter de komma.

Kortom: een tekortkoming! Was overigens al in eerdere versies zo…

En probeer maar eens zelf een instelling te maken voor Acrobat Distiller, waarbij je het paginaformaat op 210 x 297 mm zet. Dit gaat dus gewoon NIET!

Bijdrager
    MacFG

Is geen tekortkoming, is een foutje in de instellingen. Maarrrrrr, waar zat het ook weer :?

Ik ga effe zoeken denk ik…

Bijdrager
    servir frais

@ bekhof, in versie 10 doet illustrator dit niet bij mij !

Bijdrager
    was frans

het ligt ook gewoon echt aan illustrator CS, 10, 9 en 8 hebben dat nooit gedaan.
    Het blijft irritant!

Bijdrager
    Saskia_sas

ik merkte laatst ook dat als je je kader van een precieze afmeting een lijndikte meegeeft, hij ook je formaat anders weergeeft. Dat irriteert mij het meest!
    ik hou ook van precieze maten, anders had ik ze niet ingetypt… ik vind dat illustrator moet opvolgen wat je ervan wilt en zelf niet dingen moet gaan doen…

(het is zelf zo erg geweest dat ik in illustrator 10 een boodschap heb gekregen: “deze bewerking had ik niet verwacht”, who cares wat illustrator verwacht, gewoon doen, zonder dingen af te vragen…
    zo ik heb even mijn illustrator-frustraties eruit gegooit)

Bijdrager
    WOZ

Shit. Mijn illu CS doet het nu ook! Da’s mooi balen bij step en repeat!

Nog iets: De lijndikte kon je zelfs in xpress 3 (kaderrand) al aangeven ‘naar binnen’ of ‘naar buiten’. Waarom gaat ie bij illu vanuit het midden naar zowel binnen als buiten? ? ? :evil:

Bijdrager
    Saskia_sas

illustrator heeft gewoon iets te veel eigen mening…

Bijdrager
    Klaas Geert

Zo, ik ben dus niet de enige die zich er stierlijk aan ergert.
    Zoeken op de adobe forums leert mij dat er meer (veel meer) mensen zijn die er last van hebben. Lees het volgende bericht en je hebt een idee wat er aan de hand is.

discussie in adobe forum

Het komt er op neer dat illu in punten denkt, wij in millimeters, de conversie niet lekker verloopt (naar het schijnt was dit altijd al zo, maar omdat illu cs nu vier cijfers achter de komma laat zien zien wij nu ook die cijfers. Er schijnt iemand te zijn die zelf een patch heeft gemaakt:

freebase(c)navigator.lv replace (c) by @ its for spamproofing

Bijdrager
    was frans

is het al iemand gelukt om die kerel van die patch te bereiken? Ik heb hem gemaild maar krijg maar geen reactie. Is er hier misschien iemand die zijn patch al heeft en hem zou willen mailen naar me?

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.