2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:

Bijdrager
    Rat

[Illustrator CS] Tekstopmaak oudere versie’s behouden

Als ik in Illustrator CS een document open wat gesaved is in Illustrator 8 of 9 krijg ik de melding:

This file contains text that was created in a previous version of Illustrator. This legacy text must be updated before you can edit it.

Maar als ik nu update kies wordt heel de opmaak van de tekstblokken aangepast en verschuift alle tekst.

Hoe kan ik oudere bestanden in Illustrator CS openen zodat ik toch de tekst kan bewerken maar dat toch de originele opmaak behouden blijft?

Bijdrager
    Rat

Niks aan te doen :(

Updating text created in previous versions of Illustrator

Illustrator CS uses the new Adobe Text Engine to provide the highest-quality text composition, support for Unicode and OpenType features, and time-saving Character and Paragraph styles. As a result, text created in previous versions of Illustrator must be updated before you can edit it.

When you open a file that contains text created in a previous version of Illustrator, you can choose to update the text then or wait until later. By default, Illustrator appends the word [Converted] to the filename when you update the text in a file. If you don’t want Illustrator to append the filename, you can turn off this option in the General preferences.

You may notice the following types of layout changes in updated text:
    * Changes to character position attributes such as leading, tracking, and kerning.
    * Words shifting to the next line in an area type object, which may update hyphenation.
    * Words overflowing from an area type object or shifting to the next threaded text object.
    Layout changes for updated text. The gray text represents legacy text and the black text represents the updated text.

To avoid these type of changes, you can choose not to update text. Text that has not been updated is called legacy text. You can view, move, and print legacy text, but you can’t edit it. Legacy text has an x through its bounding box when selected.

To update all text in a document:

Do one of the following:
    * When opening the document, click Update when prompted by Illustrator.
    * After opening the document, choose Type > Legacy Text > Update All Legacy Text.

To update legacy text in a specific object:

1. Do one of the following:
    * To update the text without creating a copy, select the type object and choose Type > Legacy Text > Update Selected Legacy Text. Alternately, select a type tool and click in the type you want to update, or double-click the type you want to update with the Selection tool. Then click Update.
    * To preserve the legacy text on a layer below the updated text, select a type tool and click in the type you want to update. Alternately, double-click the type you want to update with the Selection tool. Then click Copy Text Layer. This allows you to compare the layout of the legacy text to the updated text.
    2. If you choose to create a copy of the text layer, you can use the following commands:
    * Type > Legacy Text > Show Copies or Hide Copies to show or hide the copied text objects.
    * Type > Legacy Text > Select Copies to select copied text objects.
    * Type > Legacy Text > Delete Copies to delete copied text objects.

To specify if you want Illustrator to append the names of files containing updated text:

1. Choose Edit > Preferences > General (Windows) or Illustrator > Preferences > General (Mac OS).
    2. Select or deselect Append [Converted] Upon Opening Legacy Files, and click OK.

[/b]

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.