8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Eru

Illustrator CS: objecten verplaatsen naar nieuwe laag

Hey,

Kan iemand mij misschien vertellen hoe je in Illustrator (geselecteerde) objecten van de ene laag naar de andere verplaatst? Ik doe het nu d.m.v. kopieren, verwijderen, in de nieuwe laag gaan staan en plakken. Dit is natuurlijk veel te omslachtig en het object verliest dan helaas zijn exacte positie, die ik dus weer met de hand moet opzoeken.

bedankt!

eru

Bijdrager
    kontheur

[size=9:d34f5cdf0b]Het object kopiĆ«ren -> naar nieuwe laag gaan -> erachter plakken ( :apple: B)-> onderste object verwijderen…[/size:d34f5cdf0b]

EDIT: sorry, werkte niet, ga ff een oplossing zoeken…

Bijdrager
    computer space

Je moet je bolletjes verslepen in het lagenpallet. Voor iedere laag met een geselecteerd object verschijnt er een bolletje rechts, en die kun je slepen. Maar het blijft behelpen. In Freehand wanneer objecten op 26 lagen staan volstaat een klik op de nieuwe doellaag om alles te verhuizen. In Illustrator moet je 26 bolletjes verslepen.

Bijdrager
    kontheur
    ”Martiniman”

Je moet je bolletjes verslepen in het lagenpallet. Voor iedere laag met een geselecteerd object verschijnt er een bolletje rechts, en die kun je slepen. Maar het blijft behelpen. In Freehand wanneer objecten op 26 lagen staan volstaat een klik op de nieuwe doellaag om alles te verhuizen. In Illustrator moet je 26 bolletjes verslepen.

Werkt perfect, weer iets geleerd op deze duffe maar oh zo gezellige vrijdag! :wink:

Bijdrager
    computer space

Maar dat mijn neef het niet weet valt me wel een beetje tegen;-)

Bijdrager
    Eru

Tja, dat is inderdaad behelpen ja. In Artpro heb je ook een functie: “To current layer” Supersimpel in te bouewn lijkt me. Dat moet Adobe ook maar even doen dan. voor nu kan ik iig even wat sneller verder! thnks.

Bijdrager
    Eru

tja, tis wat je gewend bent, thuis geen Artpro he (helaas):)

Bijdrager
    was frans

dat van de ‘bolletjes’ slepen is heel handig, maar zoals al gezegd kan het niet in een keer met meerdere geselecteerde objecten die verspreid staan over meerdere lagen. (verder kun je als je de alt ingedrukt houdt de objecten dupliceren, extra info).

Wat je moet doen als je meerdere objecten hebt staan in meerdere lagen en je wilt ze in een keer in een andere laag plaatsen op dezelfde positie. Selecteer de objecten, vervolgens knip (appel x) je de objecten, ze verdwijnen nu van hun huidige plaats. Daarna selecteer je je laag waar je je items naar toe wilt hebben en plak je ze op de juiste positie met appel F. De items komen nu bovenop te staan (er van uit gaande dat er al objecten in die laag zitten) wil je ze onder de objecten hebben dan gebruik je appel B).

succes

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.