4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    servir frais

Illustrator -> Correldraw -> Autocad

Volgend probleem, wij bedrukken vinylvloerstalen voor de vinylindustrie, nu zijn wij aan het uitkijken naar nieuwere technieken.

Via via zijn we bij een nederlandse firma terechtgekomen die een laserapparaat heeft staan, en die wou wel enkele vinylstalen voor ons laseren.

Alleen zit ik met het volgende probleem, waar ik niet direct een antwoord op weet :

De vinylstalen worden bedrukt met teksten in verschillende talen en gebruikslogo’s,… dit opgemaakt in illustrator. De klant werkt uitsluitend met autocad en correldraw, vanuit deze software stuurt hij de laser aan.

Kan die klant illustrator eps’n of ai’s importeren in correldraw? kan autocad illustrator files importeren?

Bijdrager
    iSpons

Hey ik gebruikte ook eerst illustrator (thuis) en autocad (op school)
    de bestanden die illustrator maakt (als je die exporteert naar DWG formaat) kun je openen in autocad maar bij mij werden de lijndiktes steeds veranderd ook layers kwamen niet overeen
    als ze het een beetje bijwerken moet dat wel lukken

succes

Bijdrager
    MacBeer

Oei… die uitwisselbaarheid gaat minder goed dan je denkt.

een workaround die volgensm ij het beste werkt: Als EPS bewaren in Illustrator – de snijder opent deze EPS in Corel Draw en exporteert vandaaruit naar een formaat dat CAD snapt.
    Ik heb zelf slechte ervaringen met de CAD-formaten waarmee je uit Illustrator kan exporteren.

Bijdrager
    Eelco

De EPS en AI bestanden die CorelDraw aankan zijn nogal gedateerd: versie 8 op z’n laatst. Verder kunnen er dan nogal wat zaken verloren gaan.
    Hopelijk heb je nog ergens een oude versie van Illustrator staan: exporteer als Illustraor 3 bestand als je ghelemaal zeker wilt zijn, Postscript level 1 compatible.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.