5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    404

illustrator: brush om een object heen laten lopen

Ik probeer al een tijdje eea te vinden maar het lukt niet, weet niet hoe de techniek heet. Ik probeer in Illustrator een brush om een object heen te krijgen. Ik heb een object en ik heb een penseelstreek (A). Nu wil ik het zo krijgen dat het lijkt alsof de brush om het object heen is geplaatst, en dus moet de ‘achterkant’ verdwijnen, een beetje zoals ik bij B heb gefaked. Hoe krijg ik dit in illustrator voor elkaar?met masking ofzo?

Als ik dan toch bezig ben, direct maar een volgende frustratie: ik ben de hele tijd mooie lijntjes aan het maken (mbv tekentablet en pen), maar mijn uiteinden willen maar niet in een punt eindigen (zie A en C hieronder, of het wordt vlak, of rond). Hoe krijg ik ze puntig?

Dan bij B heb ik dat de lijn kruist. Op zich mooi, maar hoe verander ik de volgorde van een deel van een lijn/stroke, zodat ik ze over elkaar kan leggen? eigenlijk een beetje hetzelfde verhaal als mijn eerste vraag, zie onderaan voor een kruising zoals ik em zou willen die ik ook heb nagebootst.

Hier waar twee lijnen elkaar kruisen (van zelfde lijn), maar dan over elkaar heen liggen in plaats van zoals bij bovenstaande afbeelding punt B:

Bijdrager
    computer space

Naar mijn weten is het toch een kwestie van de slinger slim aan stukken snijden en delen voor en achter het object leggen.

Geblokkeerd
    Anoniem

Het makkelijkste is naar mijn mening het volgende:
    – Maak de 3D-vorm waar de krul omheen moet lopen
    – Leg de krul er overheen
    – druk op :apple: -U (voor het magnetisch maken van je muisaanwijzer)
    – druk op + (voor het selecteren van je pengereedschap waarmee je extra ankerpunten maakt)
    – op de plekken waar je krul ├íchter je 3D-vorm loopt (de exacte kruising van de krul en de 3D-vorm) maak je nu een extra ankerpunt. Dit doe je op al die plaatsen waar de krul achter de cirkel loopt.

Daarna kun je met je witte (open) pijltje de delen die achter je 3D-vorm lopen heel makkelijk
    weggooien:)

p.s.: Wat Martiniman zegt dus:D

Bijdrager
    404

ok thanks, ga ik dat even proberen. Ook nog een idee over de uiteinden van de lijn? ik heb nu zeg maar in het appearance scherm ‘add stroke’ gedaan en dan krijg je dus een rond of vlak uiteinde. maar hoe krijg ik het dan dat ze puntig zijn, zeg maar zoals hier:

Geblokkeerd
    Anoniem

Neem in Illustrator een pen-brush Kalligraphy of zoiets:)
    Kun je vinden in je menu Window->Brush Library.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.