9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    tomco

illustrator bestand verdwijnt…

als ik een bestaand illustrator bestand wil bewaren krijg ik de melding:

an unknown error has occurred

enige optie is OK klikken, waarna ik volgende melding krijg:

can’t save preview, but al other information was saved successfully. the file couldn’t be found.
    ID = -43

als ik bestand sluit is het nergens meer terug te vinden…

mijn versie CS 11.0.0 is een een update van een nog veel oudere (gekochte) versie uit 1997… die ik via mijn netwerk van mac pro (tiger) naar mbp (early 2008, snow) heb gesleept.
    het bewuste bestand is (jaren geleden) gemaakt op de mac pro…

iemand die weet waarom dit misgaat? … en wat ik er kan aan doen

Bijdrager
    Yaris

Het gaat mis met het willen bewerken van het Adobe Illustrator bestand via het netwerk. Bewerk en bewaar het lokaal op je Mac.

Bijdrager
    Yaris

Het gaat mis bij het willen bewerken van het Adobe Illustrator bestand via het netwerk. Bewerk en bewaar het lokaal op je Mac.

Bijdrager
    tomco

ik ben niet helemaal duidelijk geweest. het bestand staat op mijn mbp. het gaat mis, als ik het open, er iets in wijzig en het dan wil opslaan (save as) onder een een andere naam. het bewaren lukt eigenlijk: de rode led wordt terug helder, na de eerder beschreven foutmeldingen. als ik het bestand sluit, is het niet meer terug te vinden.
    ook als ik een nieuw document aanmaak, er één van de briefhoofden (origineel bestaat uit meerdere varianten) in kopieer, is het verdwenen als ik het sluit.
    een nieuw aangemaakt document, waarin ik iets nieuws opmaak, wordt is wel netjes terug te vinden op de plaats waar ik het wegschreef.

Bijdrager
    fatboysmart

Zou zo maar een compatibiliteitsprobleem tussen Illustrator CS1 en Snow Leopard kunnen zijn. Zelfs CS3 wordt al niet meer ondersteund voor Snow Leopard (werkt nog wel), dus CS1 zal zeker problemen kunnen hebben. Ik ben bang dat de enige oplossing is upgraden naar minimaal CS4 of teruggaan naar Tiger.

Bijdrager
    MouseMighty

Afgezien daarvan, programma’s van Adobe installeer je. Gewoonweg kopiëren kan nog wel eens resulteren in het missen van essentiële onderdelen voor je systeem. Je zou het dus kunnen proberen om het programma echt te installeren mbv de installatieschijven. Ik geef je echter weinig kans van slagen.

Bijdrager
    adsum

Heb ik ook gehad, de oplossing die ik had was:
    Alles selecteren> Kopiëren > Nieuw document aanmaken > Plakken > Bewaar als…

Bijdrager
    tomco

blijkbaar lukt het niet om een bestand met tekst fatsoenlijk te bewaren; een bestand met alleen tekening wel.
    herinstalleren met de schijf kan ik nog wel eens proberen, maar dat wilde eigenlijk niet lukken. oorspronkelijke versie had geen codenummer, ik heb bij de upgrade er één aangevraagd door kopie van factuur op te sturen, maar die mail is onvindbaar. upgraden van cs1 komt zo ongeveer overeen met een nieuwe versie kopen. ik werk graag met illustrator, maar niet langer professioneel, dus dat wordt een beetje duur als je kost daarvan niet kan recupereren…
    iemand die iets kan duiden aan de hand van de mededelingen die ik krijg?

can’t save preview, but al other information was saved successfully. the file couldn’t be found.
    ID = -43

toch al bedankt voor de gewaardeerde pogingen

Bijdrager
    Carlo

Ik ga eventjes meedenken.

Bewaren zonder tekst lukt, bewaren met tekst niet.

Dus is mijn conclusie dat het aan de fonts moet liggen.

Waarschijnlijk een conflict van de caches van MAC OS en de font caches van Adobe.

Mogelijke oplossing, font caches verwijderen?

Als je werkt met een fontmanagement programma zou ik daar eens gaan zien en eventueel het automatisch laden afzetten.

Misschien ook eens de PRAM legen, want dat kan ook al helpen.

Ik blijf nadenken…

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.