13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    olbo

Illustrator bestand toch gerasterd?

Heb ik alle moeite gedaan om een logo met fotolook in illustrator na te bouwen, zodat het resolutie onafhankelijk is en dan raster ik hem in photoshop en dan zie ik rasterpunten. Terwijl het AI bestand juist mooi strak is. Wat gaat hier fout? Zie de ‘blokje’:

Bijdrager
    bramvdb

Staat dit blokje misschien in een geblokkeerde laag in Illustrator?

Bijdrager
    Dr. Maddox

Of een deel dat op slot staat of een onderdeel van een groep.

Hoe importeer je het bestand in Photoshop?

Bijdrager
    olbo

Het is een verloop tussen twee lijnen… zou te weinig stappen het probleem kunnen zijn?

*ik denk natuurlijk mee*;-)

Bijdrager
    olbo

@ Maddox: is gooi hem op photoshop en geeft resolutie en maatvoering in en laat het rasteren…

Bijdrager
    Andre Mesker

Kun je een link plaatsen naar het bestand? Dan kijken we er allemaal even naar.:smile:

Bijdrager
    Carlo

Alles wat je binnenbrengt in Photoshop zal op een zeker moment gerasterd worden.

Om dit proces tot op het allerlaatste moment uit te stellen moet je het illustrator bestand binnen halen als een smart object.

In Illustrator copy en dan naar Photoshop paste, er komt nu een menuutje en daar kies je voor smart object.

Bijdrager
    Dr. Maddox

Dat hoeft echt niet. Photoshop kan in principe een vector bestand prima als pixels importeren. Hier zit een vuiltje tussen zou ik zeggen. Ik heb nog nooit gehad dat Photoshop bij het importeren als pixels dit resultaat geeft.

Je werkt niet in PDF formaat maar gewoon in .ai toch? Export naar PDF wil nog weleens op deze manier comprimeren. Hoewel je daar eerder bij transparantie en schaduw effecten last van hebt. Je hebt alleen maar een verloop gebruikt en geen filters of effecten?

Bijdrager
    Carlo

Maddox,

als je het logo binnenbrengt als pixels en je begint te schalen, dan krijg je dit soort van gevolg.

Bijdrager
    olbo

Het is een EPS bestand, maar ik moest een JPG aanleveren.

Natuurlijk ga ik een raster afbeelding niet schalen. Ik raster direct op het gewenste formaat. Maar daar maakt hij van een strak verloopje ineens ‘blokjes’ ALSOF hij vergroot is in Photoshop.

Bijdrager
    Carlo

Ik denk dat je het dan beter vanuit illustrator doet met de optie save for web.

Is te vergelijken met de opties in photoshop.

Je bent zeker dat je geen effecten hebt gebruikt zoals, slagschaduw, uter glow, inner glow.

Want deze effecten zijn ook in Illustator raster effecten.

Bijdrager
    Dr. Maddox
    Carlo op 16 september 2010

Maddox,
    als je het logo binnenbrengt als pixels en je begint te schalen, dan krijg je dit soort van gevolg.

Klopt, maar dat is nu niet het probleem. En wat ik hier zie:

Heeft met iets anders te maken.

@ olbo – Experimenteer eens met het formaat of de resolutie waarin je het importeert. Ik ben erg benieuwd wat daar uit komt!

Bijdrager
    Andre Mesker

Misschien een raar idee hoor, maar als je dat blokje los plaatst in Photoshop, gaat het dan ook fout?

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.