10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    Thijs van Tol

Illustrator bestand openen in Freehand? Krijg Pixels..

Ik wil graag mijn illustrator file openen in Freehand maar hij ziet ze dan als pixelsbestand i.p.v. vectoren.

Wat doe ik verkeerd?

Bijdrager
    dada1958

Welke versie van FH gebruik je en met welke versie van Illustrator is het bestand gemaakt?
    Als je eens wist hoeveel shit er wordt aangeleverd met ingebedde jpegjes… 8)

Bijdrager
    bassabas

het zou gewoon moeten kloppen en moeten lukken. Is je bron bestand wel goed?

Bijdrager
    dada1958

En FreeHand heeft wel eens de onhebbelijkheid om een slechte preview op je scherm te zetten; het uitdraaien lukt meestal wel, aangenomen dat het bestand ok is natuurlijk…

Bijdrager
    servir frais

9/10 gaat het om een photoshop document… ik heb dit regelmatig voor bij het digitaal aanleveren van bestanden wanneer deze bestanden op een pc zijn gemaakt.
    Dan herkent de mac gewoon niet of het om een ill of om een photoshopfile gaat, en appeltje+i geen ook niet de juiste info.

servir frais

Bijdrager
    Thijs van Tol

Nee, het gaat om een Illustrator CS bestand wat ik zelf heb gemaakt.
    Ik moet het in Freehand 2004 openen, maar dan krijg ik een gepixeld bestand.

Bijdrager
    dada1958

Heb je een PostScript-printer om het uit te draaien?

Bijdrager
    M44RTEN

Als je Illy document een .ai is moet je het zeker moeiteloos in elke versie van FH kunnen openen. Een Illy EPS opent 9 van de 10 keer als een pixel document…

Bijdrager
    M44RTEN

Enne, het kan nooit kwaad om je Illy bestand te bewaren in een “lagere” versie, dus in versie 8 of 10 ipv CS, want FreeHand MX bestaat al (veel) langer dan Illustrator CS.
    Als je verder geen veranderingen aan je opmaak wil maken, is er niets aan de hand met je “pixel” document. FreeHand ziet het als een EPS plaatje, dus mits je een PS printer hebt voor je def uitdraai is alles okay.

Bijdrager
    pako

Je moet vanuit Illustrator als Illustrator.eps bewaren met een compatabiliteit van 5.5
    Of bewaren als Illustrator -legacy document.

Freehand MX kan op de een of andere manier veel illustrator epsjes niet correct inlezen.

Tot en met FH 9 werkt dat allemaal prima maar nu dus niet meer. Irritant!

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.