7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Pivni Pes

[Opgelost] Illustrator achtergrond

Ik zit te kijken met iets waar ik niet mee uitkomt.
    Mijn collega heeft een of ander toets combinatie gebruikt en nu heeft ze een grijze achtergrond onder haar normale documenten.
    Ik weet niet hoe dit heet en ik heb wel met Google gezocht, maar dan kom ik op uitleggen hou ik een artwork transparant moet maken of de kleur van Illustrator moet aanpassen.
    Het probleem is dus dat ik niet weten onder welke noemer ik moet zoeken.
    Ik heb maar even een schermafdruk gemaakt en ik hoop dat er iemand is die een antwoord weet, al vast bedankt.

Bijdrager
    Shmoo

Wat bedoel je dat je niet je bureaublad kunt zien dat grijs of het grijs achter het witte canvas van het bestand naamloos-2 ?

De eerste is aan te passen door bij Weergave of Venster te kijken in de menubalk en het tweede kun je volgens mij aanpassen in de document-settings CMD + K is dat standaard dacht ik bij Adobe.

Bijdrager
    Indomarco

Zit dit niet in de voorkeuren -> gebruikersinterface -> canvaskleur

Bijdrager
    Chorro

Het achterste grijze vlak heeft te maken met Window > Application frame. Zet die uit en dat wordt weer transparant.

Wat de Nederlandse vertaling volgens Adobe daarvan is, durf ik niet te zeggen.

Bijdrager
    Indomarco

Toepassingskader bedoel je?

Bijdrager
    Chorro

Zou best kunnen. Ik weet dat feather doezelaar is volgens Adobe en smudgetool op natte vinger aankomt, wat mij betreft vreemde vertalingen en weet dus ook vaak niet de Nederlandse term die Adobe gebruikt voor menuopties.

Bijdrager
    Pivni Pes

Mijn vraag was misschien niet helemaal goed geformuleerd, sorry.
    Ik bedoelde het grijze vlak onder het venster “naamloos-2”
    Het heet inderdaad “Toepassingskader” en bevind zich onder menu “venster”

Ik dacht dat dit fout was gegaan door dikke vinger in combinatie met een aantal toetsen, daar zocht ik dus ook na.
    Nu zie ik dat er geen sneltoetsen er voor zijn en dat mijn collega het echt zelf heeft aangeklikt.
    Maar goed, ik weet nu wat het is(y)

Vriendelijk bedankt voor de hulp.

[Edit]
    Wel apart. bij Illustrator staat dit standaard uit en bij Photoshop aan.
    Ik dacht dat dit bij Photoshop hoorde en dat je dit niet kon uitzetten, dit was iets wat me altijd stoorde.
    Net gelijk even bij Photoshop het uit gezet, ik ben nu in eens blij met de fout van mijn collega, anders had ik het niet snel ontdekt:wink:

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.