3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Sugar and Cream

Illustrator 2020 landing-venster blijft leeg

Ik heb eindelijk de knoop doorgehakt en ben overgestapt van de oude CS6 suite naar CC 2020. Dan kan ik eindelijk over naar Catalina (Zit nu nog op High Sierra). Alles werkt naar behoren, op één ding na: Het Home screen van Illustrator wil niet werken. Alles blijft ergens halverwege ‘hangen’:

In alle andere CC apps werk het goed, zoals hier te zien is, in bv. Indesign:

Zelfs het zandlopertje komt niet in beeld, zoals bij de andere CC apps het geval is:

Ik heb al een paar keer geprobeerd de hele installatie te verwijderen met de bijgeleverde Adobe Uninstaller, en de zaak daarna weer opnieuw geïnstalleerd. Ook de voorkeuren verwijderd met de daarvoor bedoelde opstarttoetscombinatie en ook handmatig. Niets wil helpen.

Illustrator zelf werkt verder helemaal naar behoren en de work-around om het homescreen uit te zetten (dus het zoals het in de ‘oude’ CC versie ook was) werkt ook. Maar het zou leuk zijn als het gewoon zou werken.

Ik heb het halve internet afgezocht naar een mogelijke oplossing, maar niets wil helpen. Adobe support kan de situatie niet reproduceren en daar kom ik niet helaas echt verder mee. Ook op de supportsite zelf en het Adobe forum vind ik geen vergelijkbare situatie terug.

Is er misschien hier iemand die me op het juiste spoor kan zetten, of nog liever, een oplossing weet?

Bijdrager
    KarelWillem

Ik heb dat een tijdje bij InDesign gehad.

Op een goede dag besloot InDesign het echter zelfstandig te corrigeren, en ziet het er weer uit zoals zou moeten. .:)

Bijdrager
    BenDover

Of opstarten zonder dat landingsvenster, ik had vaak het probleem dat dat landingsvenster veel cpu tijd kost.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.